Daugiau nei 20 Lietuvos bei užsienio ekspertų pasidalino savo patirtimi ir įžvalgomis apie verslo vystymo galimybes užsienio rinkose, elektroninę prekybą, verslo pradžią Izraelyje, Irane, Kinijoje ir Skandinavijos šalyse. Šios ir kitos temos buvo aptartos pirmame tarptautiniame Lietuvos eksporto renginyje „Lietuvos eksportuotojų forumas 2017“, kurį 2017 m. sausio 26 d. organizavo Lietuvos verslo konfederacija bendradarbiaudama su verslo vystymo profesionalais „Makes You Local".

Europos Komisijos prekybos direktorato resursų, informacijos ir politikos koordinavimo direktorius Peteris Sandleris, supažindinęs dalyvius su naujausiomis Europos Sąjungos (ES) eksporto politikos tendencijomis, teigė, kad ES dar niekada nebuvo tokia sėkminga prekybos partnerė, o Briuselyje vykstantys prekybos susitarimai dar nebuvo pritraukę tokio dėmesio, kokio sulaukia šiandien.

„Lietuva iš savo istorijos ir dėl savo geografinės padėties puikiai žino prekybos naudą. Prekyba yra svarbi jėga Europos ekonomikos plėtrai ir inovacijoms. 230 tūkstančių darbo vietų Lietuvoje priklauso nuo prekybos už ES ribų. Nepaisant to, pastaruoju metu prekybos politikoje pastebimas paradoksas – verslininkai dar niekada taip gerai neužsiėmė eksportu, bet jo taisykles vis dažniau norima peržiūrėti“, – susirinkusiesiems kalbėjo P. Sandleris.

Jis tvirtino, kad ES yra išskirtinė bendrija ne tik dėl to, kad leidžia laisvai judėti prekėms, paslaugoms, kapitalui ir žmonėms savo viduje, bet ir dėl to, kad dirba bendrai siekdama globalios prekybos.

Markas Gaskellis, „Equity & Grant Limited“ vadovas iš Didžiosios Britanijos pasidalino savo patirtimi apie verslo ypatumus Irane ir kaip pradėti darbą su šia, daug potencialo turinčia rinka. Iranas – antra didžiausia rinka Vidurio Rytų regione ir didžiausia nauja rinka per dešimtį metų. Atšaukus šiai šaliai taikomas sankcijas, neabejotinai daugybė verslų nukreips čia savo žvilgsnius. 

„Irano rinka, pagal gyventojus, yra tokia pati kaip ir Vokietijos – dėl sankcijų atšaukimo, vartotojai yra pasirengę daug pirkti ir daug išleisti. Tekstilė, kosmetikos produktai, vitaminai, energetiniai gėrimai, baldai, šokoladas, mėsa, statybinės medžiagos, IT paslaugos –praktiškai visko, apie ką tik galite pagalvoti, reikia Irano rinkai“, – kalbėjo M. Gaskellis.

Simonas Gurevičius, investicinių įmonių Lietuvoje ir užsienyje plėtros vadovas, buvęs ilgametis Lietuvos žydų bendruomenės vykdomasis direktorius, mano, kad Lietuvai reikia daug ko pasimokyti iš Izraelio. 

„Kodėl Izraelis, tik 68 metus gyvuojanti valstybė, nuo pat įkūrimo visuomet pasirengusi karui ir beveik be jokių gamtinių išteklių įkuria daugiau aukštųjų technologijų įmonių nei kitos didelės ir stabilios valstybės? Kur šio fenomeno paslaptis“, – klausė verslininkas.

Jo teigimu, norint sėkmingai dirbti Izraelyje ar su Izraelio partneriais, būtina atsižvelgti į šios šalies kultūrą ir vertybes. Iš jų pasimokyti gali ir tie, kurie verslus vykdo savo šalyse, ne veltui Izraelis garsėja savo stipria ekonomika. 

S. Gurevičius pateikė kelis patarimus norintiems dirbti su žydais: „Pirmiausia reikia žinoti, kad jie labiau vertina ne teisingus atsakymus, o gerus klausimus, taip pat būtina padaryti namų darbus ir susipažinti su šalies vertybėmis, be to – visuomet pasidomėti, su kuo dirbsite“. 

„Seniau buvo kalbama, kad logistika yra karo mokslas, o taikos metu ji buvo reikalinga tam, kad būtų galima pasiruošti sekančiam karui. Iš tikrųjų, nedaug kas pasikeitė“, – kalbėjo bendrovės „Schenker“ vadovas Edmundas Daukantas teigdamas, kad logistika prasidėjo, kaip karinis verslas. 

Į naujas rinkas eksportuotojai dažniausiai rengiasi lyg į karą, todėl jie turėtų nepamiršti, kad mūšis prasideda gerokai ankščiau nei suskamba pirmieji ginklai. 

„Kariškiai apie puolimą sako taip: žvalgybai reikia skirti ypatingai daug dėmesio – apsaugoti atakos pozicijas, pasirūpinti užnugariu. Kai pavyksta kažko pasiekti – reikia iš karto ruoštis kitiems veiksmams. Verždamiesi į rinką verslininkai dažniausiai apie tai negalvoja“, – pasakojo E. Daukantas. 

Jo teigimu, žvalgybos fazė versle bene svarbiausia. Naujos rinkos neužkariausi per kelis mėnesius – reikia žinoti viską apie naują šalį, klientus, jų patikimumą, mokesčių sistemą, verslo aplinką.

Atskiras dėmesys konferencijoje buvo skirtas pinigų plovimo prevencijos ir „Pažink savo klientą“ (Know Your Customer, KYC) principo taikymui. 

„Išaugęs terorizmo ir su juo susijusio pinigų plovimo mastas lėmė su tuo kovojančių institucijų suaktyvėjimą ir suformavo naujas žaidimo taisykles tarptautinėje prekyboje. KYC ir sankcijų patikros procedūros tapo neatsiejama tarptautinės prekybos dalimi, nauju iššūkiu ir galvos skausmu,“ – renginio dalyviams sakė Laura Čereškaitė-Kinčiuvienė, advokatų kontoros „Averus“ partnerė.

Renginio dalyviai buvo supažindinti ne tik su eksporto politikos ir reguliavimo tematikomis, apie naujausias tarptautinės prekybos tendencijas papasakojo „Makes You Local“ vadovas Maxas Riis Christensenas.  „NA-KD.com“ vadovas Jarno Vanhatapio pasidalino savo patirtimi vystant tarptautinius elektroninės prekybos projektus Skandinavijos šalyse. 

Renginio metu dalyviai galėjo gauti profesionalios konsultacijos ir patarimų, kuriuos elektroninės komercijos plėtros klausimais užsienyje teikė „Makes You local“ atstovai Maxas Riis Christensenas, Sørenas Kjaer Nielsenas ir Donatas Gudelis, tarptautinis elektroninio verslo ekspertas Jarno Vanhatapio  (na-kd.com, nelly.com įkūrėjas ir direktorius), Ignas Dombrauskis (Kavosdraugas.lt parduotuvės, dirbančios 7 rinkose, įkūrėjas), Arnas Liseckas (UAB „VOS“ partneris), Arūnas Matačius („OneisFive“ ir „SHOO X“ įkūrėjas), logistikos klausimais konsultavo „Schenker“ atstovai.

„Lietuvos eksportuotojų forumas 2017“ – išskirtinė ir pirmoji Lietuvoje verslo atstovų ir eksporto profesionalų konferencija, skirta tiek pradedančioms eksportuoti įmonėms, tiek jau sėkmingai svetur įsitvirtinusiam Lietuvos verslui. Renginyje dalyvavo apie 200 dalyvių, kuriuos sudarė įmonių vadovai, pradedantieji eksportuotojai, eksporto padalinių vadovai bei visi, kurie prisideda prie verslo plėtros užsienyje.

Panašūs įrašai