2011-aisiais Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) įsteigtas
„Socialiai atsakingo verslo“ apdovanojimas skirtas skatinti socialinei verslo
sektoriaus atsakomybei. Šiemet jis paskirtas „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto
direkcijai“ už indėlį į Klaipėdos miesto gerovę, dėmesį vaikų ir jaunimo
užimtumui, bendruomenės edukacinę veiklą ir turizmo skatinimą. Įmonės
generalinis direktorius Arvydas Vaitkus pasidalino mintimis apie tai, ką reiškia
socialinė atsakomybė ir kaip ji dera su verslu veikla.

Ką Jums reiškia „Socialiai atsakingo verslo“
apdovanojimas?

Džiaugiamės, kad
esame vertinami kartu su uosto operatoriais ne tik už augančią krovinių
apyvartą, kuri nemaža dalimi priklauso nuo nuolatinių investicijų į uosto
infrastruktūrą, už pajamas į valstybės biudžetą, bet ir už indėlį į miesto
gerovę. Klaipėdos uostas Baltijos jūroje prisistato kaip pirmaujantis,
neskaitant Rusijos uostų. Kai įmonė turi tvirtas pozicijas rinkoje, gali būti
ir socialiai atsakinga, stiprinti šią sritį. Vienas iš mūsų įmonės prioritetų
yra socialinė atsakomybė. Ir šis Lietuvos verslo konfederacijos įvertinimas
mums labai svarbus – tai patvirtinimas, kad mes, būdami socialiai atsakingi,
einame teisinga linkme. Uosto direkcijai skirtas apdovanojimas „Socialiai
atsakingas verslas“ yra visos mūsų komandos įvertinimas, o kartu ir visos uosto
bendruomenės.

Kokią savo veiklą išskirtumėte kaip labiausiai įstrigusią
apdovanojimo komisijai?

Kokia mūsų įmonės
veikla labiausiai įstrigo apdovanojimų komisijai, manau, geriausiai galėtų
įvardinti pati komisija. Iš tikrųjų, mūsų socialinės atsakomybės veikla
ganėtinai plati. Džiaugiamės galėdami prisidėti prie miesto infrastruktūros
gerinimo, svarbiausių renginių, ypač jūrinių. Suskaičiavome, kad per
pastaruosius 16 metų Uosto direkcija įvairiems mieste vykdomiems projektams
skyrė apie 55 mln. eurų.
Įmonė kasmet
prisideda prie visuomenei žinomų nemokamų renginių – Jūros šventės, Laivų
parado, Džiazo festivalio ir kitų miestą garsinančių švenčių bei kultūrinių ir
sportinių projektų, ypač puoselėjančių jūrines tradicijas.

Jau dešimtus metus rengiame nemokamas pažintines
ekskursijas po Kuršių marias „Susipažinkime su Klaipėdos uostu“ po Klaipėdos
uosto akvatoriją, siekdami su vienintelio šalyje jūrų uosto veikla supažindinti
kuo daugiau žmonių iš visos Lietuvos.
Kruizinę laivybą
laikome taip pat svarbia socialinės įmonės atsakomybės dalimi, nors ši sritis
yra tik 1–1,5 proc. mūsų pajamų, bet puikiai suprantame, kokią naudą Klaipėdai
ir Lietuvai teikia kruizinių laivų turistai. Viena iš svarbių mūsų socialinės
atsakomybės veiklos krypčių yra vaikų ir jaunimo užimtumas.

Kodėl verslo sektoriui verta būti socialiai atsakingam?

Manau, kad įmonės,
keliančios sau didesnius tikslus, šiuo atveju socialinės atsakomybės, nesveria,
apsimoka tai ar ne. Mes savo veiklą matome darnią su miestu, darnią su
visuomene, gyventojų bendruomenėmis.

Pelno siekimas ir ne pelno siekiančios iniciatyvos –
kokie įmanomi bendri taškai? Ar įmanoma suderinti sėkmingą verslą ir visuomenės
poreikius
?

Socialinės atsakomybės
jausmas visada asocijuojasi su supratimu apie socialinę atskirtį. Negali
gyventi vienas gerai, kai šalia yra socialiai jautrių. Tai, kas mato tik naudą
sau, niekada nepasiekia tikrosios pažangos. Socialiai atsakinga įmonė geba
kurti ne tik tiesioginę vertę, bet kartu ir vertę visuomenei. Manau, kad mūsų
įmonė tai sėkmingai ir daro – dėl ko ir esame įvertinti šiuo LVK apdovanojimu.

Kokie didžiausi iššūkiai kyla organizuojant vaikų
užimtumą ar švietėjišką veiklą?

Vaikų sveikata ir
užimtumas, geras išsilavinimas, sudarytos sąlygos, kad jauni, išsilavinę žmonės
neišvažiuotų iš Lietuvos – tai turėtų būti visų mūsų prioritetas. Uosto
direkcija nuolat prisideda prie vaikų švietimo proceso. Mūsų darbuotojai veda
specializuotas paskaitas, viktorinas apie uostą tiek mūsų įmonėje, tiek
švietimo įstaigose, rengiame atvirų durų dienas ir t.t. Esame jūrinė valstybė,
tad mūsų misija yra ir prisidėti prie jaunosios kartos ugdymo ta dvasia.

 

Panašūs įrašai