Š. m. vasario 18-21 dienomis Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) delegacija
vyksta į Jungtiniuose Arabų Emyratuose (JAE) vyksiančią maisto pramonės parodą „Gulfood
2018". Dalyvauti B2B susitikimuose su verslo organizacijomis, valstybinėmis
institucijomis ar ūkio subjektais kviečiami verslo atstovai, norintys užmegzti
glaudesnius ryšius su ekonomiškai itin stipria valstybe.

Tai jau antras verslo vizitas į JAE. Pirmąjį LVK nariai į
Dubajų vyko 2017-ųjų spalio mėn. Prezidentės Dalios Grybauskaitės oficialaus
vizito Jungtinių Arabų Emyratuose vizito metu. Delegacijoje dalyvavo ir  Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas bei
Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius bei kitų valstybinių institucijų
atstovai.

„Jei norime į Lietuvą pritraukti reikšmingas
investicijas, plėsti Lietuvos pramonės ir paslaugų eksporto rinkas, privalome
megzti kaip įmanoma glaudesnius ryšius su tokiomis valstybėmis kaip JAE. Turime
tapti šalimi, galinčia net ekonomiškai galingesnėms partnerėms pasiūlyti išskirtinių
pasiūlymų, produktų ir paslaugų. Todėl tokie verslo vizitai, padedantys
užmegzti kontaktus, prisistatyti ir parodantys Lietuvos verslininkų svarbą
pasaulinėje rinkoje yra tiesiog būtini“, – teigia LVK generalinis direktorius
Algimantas Akstinas.

Verslo misijoje 2017 metų spalio pabaigoje dalyvavusi grūdus
perdirbančios ir kruopas bei dribsnius gaminančios įmonės „Fasma“ marketingo
vadybininkė Vitalija Tautkutė teigia, jog šie susitikimai jų verslui buvo itin
naudingi.

„Paprastai eksportuojame savo gaminius tik į geografiškai
artimas šalis. Pernai išvežėme pirmą krovinį į JAV, tačiau kol kas tai daugiau
išimtis iš taisyklės. Azijos šalys mūsų akiratyje atsiduria retai. Pirmąkart
vykdami į Dubajų norėjome sužinoti, ar esame šiems kraštams patrauklūs ir
išgirdę verslininkų susidomėjimą mūsų produkcijos importo galimybėmis
supratome, kad esame“, – aiškina V. Tautkutė.

Šiais metais vasario mėnesio pabaigoje su LVK organizuojama
delegacija į JAE vykti ketinanti specialistė teigia, jog Dubajaus verslininkai yra
labai konkretūs, todėl jei pirmojo kontakto metu išreiškia susidomėjimą
bendradarbiavimu, vėliau jie aktyviai prie to dirba.

„Jei atvirai, ruošiantis vizitui kažkokių konkrečių
žingsnių nežengėme, tiesiog pasidomėjome šalimi, jos rinkomis, kultūra ir žinoma,
oru. Pirmą kartą atvykę nepatyrėme beveik jokių kultūrinių skirtumų, nes
Dubajus yra labai pasaulietiškas miestas, kuris nesilaiko griežtų taisyklių“, –
pažymėjo „Fasma“ marketingo vadybininkė.

Vis tik keletas mums neįprastų, specifinių elgesio taisyklių
egzistuoja: moterys negali pirmos tiesti vyrams rankos ir  nereikėtų stebėtis, jei šie ir nepasisveikina,
atvykėliams vyrams neleidžiama niekaip liesti vietinių moterų, taip pat
susitikimų metu negalima pašnekovui parodyti bato pado, nes tai gali būti
palaikyta dideliu įžeidimu ir sužlugdyti derybas.

Antrą kelionę į Dubajų planuojanti marketingo specialistė teigia, jog
reikėtų turėti omenyje, kad vizito metu labai vertinamas konkretumas bei sugebėjimas
negaišti nei savo, nei kitų laiko.

„Kaip rodo mano patirtis, jei tinkamai reprezentuosime
Lietuvą, tada ir pritrauksime užsienio investicijų, rasime naujų užsakovų mūsų
kokybiškoms prekėms ir naujų užsienio įmonių, kaip patikimų ir ilgalaikių
partnerių. Manau, kad tokių šalių kaip JAE įmonių atėjimas į Lietuvą įpūstų naujų
vėjų ir atvertų naujas galimybes bei rinkas“, – neabejoja V. Tautkutė

Panašūs įrašai