Ryga jau užsitarnavo Baltijos šalių sostinės reputaciją,
o užsieniečių yra neretai klaidingai įvardijama kaip Lietuvos sostinė. Kol Vilnius
tęsia konkurencinę kovą su ES sostinėmis, kiti Lietuvos miestai rankų sudėję
nesėdi ir patys imasi vilioti turistus. Kaip į miestus efektyviai pritraukti
turistų ir kodėl svarbu turėti kryptingą rinkodaros strategiją, pasakoja penktadienį,
sausio
23 d. vyksiančio renginio „Verslo ir miestų forumas. Rinkimai 2015“
dalyvės – Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) turizmo komisijos atstovė ir
Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė ir Birštono savivaldybės
merė Nijolė Dirginčienė.

Latviai nušluostė nosį

Sėkmingos
rinkodaros patirties toli ieškoti nereikia – jos galima pasisemti iš kaimynų
latvių. Kaipgi jiems pavyko užkariauti Rygos kaip Baltijos šalių sostinės
įvaizdį? Pasak Ž. Gavelienės, Latvijoje turizmo rinkodarą įgyvendina ne
valdžios institucija, o bendradarbiaujant su verslu įkurta įstaiga. Ten verslo
nuomonė svarbi sprendžiant, kaip turi būti reklamuojama šalis. Daug įtakos turi
ir Rygos savivaldybė. Lietuvoje kol kas tai yra neįmanoma, nes vieninga
strategija nėra sukurta: už tai atsakingas Ūkio ministerijos turizmo politikos
skyrius.

Rinkodara yra
būtina, norint sukurti patrauklų šalies įvaizdį ir pritraukti svečių. „Turime
labai įdomių miestų kaip Kaunas, Birštonas, Druskininkai, Telšiai. Juose yra
apstu „perliukų“, kuriuos reikia tik surinkti ir akcentuoti, pristatant miestus
turistams. Pavyzdžiui, Kauno Pažaislio vienuolynas būtų įdomus rusų turistams,
nes ten palaidotas carinės Rusijos himno autorius Aleksejus Lvovas. Birštonas –
unikalus miestas,  turintis išskirtinį
landšaftą ir t.t.“, – teigia Ž. Gavelienė.

Puikus pavyzdys – Birštonas

Geras
kryptingos miesto komunikacijos pavyzdys – Birštono kurortas. Pasak miesto
merės Nijolės Dirginčienės, savivaldybė šiuo klausimu dirba ypatingai daug.
„Neužtenka vien tik sutvarkyti miesto infrastruktūrą. Miestui-kurortui
ypatingai svarbu, kad lankytojai apie jį sužinotų, išgirstų ir paskaitytų iš
anksto, o ne tik atvykę. Todėl būtina turėti rinkodaros politiką ir
komunikacijos strategiją. Nepasikliovėme savo jėgomis, išsirinkome
komunikacijos agentūrą ir jos padedami dirbame.

Reikia kalbėti
apie unikalius dalykus, kurie vyksta savivaldybėje. Dabar esame matomi
televizijoje, spaudoje bei socialiniuose tinkluose. Per paskutinius keletą metų
toks matomumas davė pastebimos naudos – žymiai padidėjo į Birštoną atvykstančių
turistų srautas, mieste kuriasi naujos sanatorijos, viešbučiai, restoranai,
mažos parduotuvės, kavinės, atsiranda naujų darbo vietų“, – teigia merė.

Jaunimas grįžta iš užsienio

Žinoma,
komunikacija dar ne viskas. Kaip teigia N. Dirginčienė, pradžioje labai svarbu
susitvarkyti miesto infrastruktūrą: atnaujinti gatves, sutvarkyti skverus,
parkus, apleistus pastatus, o komunikuoti pradėti tik įvykus reikiamiems
pokyčiams. Taip pat būtina ir glaudžiai bendradarbiauti su verslu: rengti
susitikimus, klausti jų nuomonės, išsiaiškinti miesto problemas, tartis ir
priimti verslui svarbius sprendimus.

„Pastebime, kad
jaunimas grįžta iš užsienio, važiuoja į Birštoną netgi iš didmiesčių, nes čia
yra puikios sąlygos gyventi ir auginti vaikus. Mes jau galime pasiūlyti darbo
vietų patraukliomis sąlygomis, todėl atsiranda ir naujų būstų poreikis.
Galvojame apie daugiabučių namų statybą, nes neabejojame, kad naujų darbo vietų
dar atsiras ir jaunimui reikės, kur apsistoti“, – įsitikinusi Birštono merė.

Kaip atrodo
mūsų miestų rinkodara, lyginant su pasaulio miestais, kokie Lietuvos miestai
pirmauja šioje srityje, ką gali padaryti savivaldybės, viliojant turistus ir
investicijas, bus diskutuojama renginyje „Verslo ir miestų forumas. Rinkimai
2015“, kurį rengia Lietuvos verslo konfederacija. Forumas vyks 2015 m. sausio
23 dieną viešbutyje „Radisson Blu Lietuva“, Vilniuje. Jo metu susitiks žinomi
verslininkai, ekspertai, kandidatai į merus bei savivaldybių tarybas. Renginys
yra nemokamas ir atviras visiems, iš anksto užsiregistravusiems svetainėje
www.lvk.lt.

Panašūs įrašai