Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas
Sutkus teigia, kad automobilių mokesčio įvedimas yra iš esmės nekorektiškas
būdas biudžeto įplaukoms didinti. Be to, ką tik įsivedus eurą, naujas mokestis
darytų įtaką kainų augimui ir sukeltų gyventojų nepasitenkinimą.

Šis mokestis yra neteisingas bei perteklinis, nes žmonės
jau ir taip pildamiesi degalus moka tiems degalams nustatytą ir į jų kainą jau
įtrauktą gana didelį akcizo mokestį, kurio paskirtis ir yra finansuoti kelių
tiesimą bei priežiūrą.

Taigi, dar kartą apmokestinti automobilininkus būtų
nesąžininga. Kadangi naujo mokesčio aptarnavimas sukurtų ir papildomus su tuo
susijusius kaštus, tai, norint surinkti papildomų pajamų į biudžetą, paprasčiau
būtų tiesiog padidinti kuro akcizą, užuot gudravus su automobilių ar dar kitu
mokesčiu.

Lietuvos verslo konfederacija dar šios Vyriausybės darbo
pradžioje teikė pasiūlymus, kad automobiliai nebūtų apmokestinami ir apskritai nebūtų
įvedami nauji mokesčiai.

Pasak V. Sutkaus, ministras pirmininkas susitikimuose su
verslininkais yra ne kartą pabrėžęs, kad jokių naujų mokesčių (taip pat ir
automobilių) Vyriausybė neįvedinės. Taigi, dabar viešojoje erdvėje
pasigirstančios kalbos apie šio mokesčio įvedimą, greičiausiai, ir liks tik
kalbomis. Verslui svarbus stabilumas, tad reikia tikėtis, kad Vyriausybė duoto
žodžio laikysis, kaip iki šiol jo laikėsi.

Dėl neplanuoto automobilių mokesčio įvedimo 2015 metais
kiltų dalis kainų ir dėl to gyventojai kaltintų euro įvedimą ir verslininkus.
Jeigu didės viešojo sektoriaus paslaugų kainos bei mokesčiai, dėl objektyvių
priežasčių didės ir verslo prekių bei paslaugų kainos. Pagal žmonių lūkesčius,
kuriuos formavo prieš euro įvedimą išsakytos prognozės, dėl naujos valiutos
įvedimo kainos neturi kilti, tad priešingu atveju gali nukentėti verslo
reputacija.

„Naujai siūlomi mokesčiai, žinoma, papildytų biudžetą,
tačiau skubotas jų įvedimas neduotų siekiamo efekto, sukeltų neigiamą reakciją
visuomenėje. Būtina aiškiai identifikuoti ekonominę naudą bei įvertinti
administravimo sąnaudas“, – teigė V. Sutkus.

Siūlymas apmokestinti tik prabangius automobilius yra
sunkiai įgyvendinamas. V. Sutkaus nuomone, automobilių mokesčiai,
apskaičiuojant juos pagal variklio tūrį, vargu ar atliks savo funkciją –
apmokestinti prabangą. Dalis brangių ir prabangos automobilių nebus
apmokestinti, o ne prabangūs, bet tik galingesnius variklius turintys
(pavyzdžiui, skirti kroviniams gabenti) automobiliai, pateks po šiuo
apmokestinimu.

Galingesnius variklius turinčių automobilių savininkai ir
taip sumoka didesnius mokesčius per akcizus, nes sunaudoja daugiau degalų.

Panašūs įrašai