Puslapio versija spausdinimuiSpausdinti

Verslumo ir tolerancijos projektas „Žmogus tarp žmonių“ mokyklose

 

Žmogus tarp žmonių" - tai Lietuvos verslo konfederacijos organizuota iniciatyva, skatinanti jaunimo verslumą bei moksleivių toleranciją. Projekte dalyvavo devynios mokyklos ir gimnazijos iš visos Lietuvos. Ši iniciatyva ypatinga tuo, kad  apjungė ne tik mokytojus, moksleivius, bet ir jų tėvus ar globėjus, taip stiprindama šeimos narių ir mokyklos ryšį. Projekto "Žmogus tarp žmonių" pagrindinės veiklos: inovatyvių pamokų mokiniams bei vasaros stovyklų "Jaunieji startuoliai" organizavimas. Šiomis iniciatyvomis buvo siekiama mažinti diskriminaciją mokyklose ir plėtoti verslo kūrimo galimybes mokinių tarpe. Projektas unikalus tuo, jog organizuojamuose užsiėmimuose taikyti neformalūs, netradiciniai mokymo metodai, ugdant praktikes moksleivių ir mokytojų žinias.

Unikali stovykla - „Jaunieji startuoliai"
2011 ir 2012 metais birželio - liepos mėnesiais Vilkaviškio rajone, prie Vištyčio ežero, vyko pirmoji mokinių verslumo stovykla „Jaunieji startuoliai“. Stovykloje dalyvavo virš 400 mokinių, jų tėvų ar globėjų ir mokytojų iš visos Lietuvos. Paskaitas ir užsiėmimus jiems vedė jauni verslininkai ir svečiai, kurie mokė ne tik verslumo, bet padėjo ugdyti lyderio, kūrybiškos ir verslios asmenybės įgūdžius. 2012 metais taip pat planuojama „Jaunųjų startuolių"stovykla.

Straipsnis: "Verslumo pamokos - moksleivių vasaros stovyklose"   

Straipsnis: "Vaikų verslumą ugdo vieninteliai "Jaunieji startuoliai"

Per mėnesio laikotarpį buvo suorganizuoti įvairūs užsiėmimai. Stovyklų dalyviai turėjo unikalią galimybę betarpiškai bendrauti su projekto svečiais: V. Mikalajūnu, vienu iš žurnalo "Investuok" leidėjų, supažindinusiu su investavimu, advokatu Ryčiu Jokubausku, pasakojusiu apie NVO koncepciją.

Stovykloje  Jaunimo verslo klubo atstovai S.Simonaitytė bei E. Damauskas vedė tokius užėmimus, kaip: „Idėjų paieška ir žinių pritaikymas“, „Kaip pradėti savo verslą“, „Iš kur gauti pinigų“, „Mano hobis – mano verslas“.

Visos stovyklos metu vyko didžiausias simuliacinis žaidimas "Vištyčio respublika", imitavęs valstybės gyvenimą. Žaidimo dalyviai suskirstė į įvairias profesijas: politikus, verslininkus, lobistus, advokatus, policininkus, dainininkus, žurnalistus, nusikaltėlius ir kt. Kiekvienas "Vištyčio respublikos" gyventojas žaidimo pradžioje gavo 300 pinigų, gavusių vištyčių vardą, kuriuos investuodavo. Pagrindinis "Vištyčio respublikos" tikslas - įvairiais būdais užsidirbti kuo daugiau pinigų. Organizatorius nuolatos stebindavo moksleivių šmaikštumas ir originalumas. Stovykloje buvo apmokestinami dušai, teikiamos būrimo masažų paslaugos, buvo galima lankyti  gitaros pamokas, mokytis Salsos ir kitų šokių.

Stovykloje buvo organizuojami ne tik verslumą lavinantys užsiėmimai, bet ir Nacionalinės moksleivių akademijos rengti komandiniai susipažinimo žaidimai, orientacinis. Užsiėmimų metu  atvirai diskutuoti apie patyčias, tolerancijos stygių Lietuvos mokyklose.

Štai keletas dalyvių atsiliepimų apie stovyklą:
•"Ši stovykla pati šauniausia iš visų matytų. Visi patobulėjo kaip asmenybės, sužinojo naudingų dalykų, o, be to, susirado daug naujų draugų. Ačiū Jums už viską!!!".
•"Nesustokite veikti, motyvuoti jaunuosius verslininkus ir būti tokias pat nuoširdžiais".
•"Nepamirškite pakviesti ir į kitą stovyklą! Ačiū dar kartą!".

Inovatyvios pamokos mokiniams ir mokytojams

Inovatyvios pamokos mokiniams  rengiamos įvairiomis studijų kryptimis: gamtos, socialinių, humanitarinių bei tiksliųjų mokslų. Gimnazijos pačios pasirenka pamokų organizavimo kryptis ir temas. Apjungiami tokie dalykai, kaip: muzika ir matematika arba lietuvių kalba, istorija ir muzika.
Šiomis pamokomis siekiama ne tik stiprinti mokyklų bendruomenių ryšius, bet ir atskleisti skirtingų mokomų dalykų sinergiją. Inovatyviuose mokymuose mokiniams  dažnai dalyvauja atstovai iš verslo įmonių ar kitų institucijų. Užsiėmimuose derinami netradiciniai mokymo metodai, kaip pavyzdžiui: filmų peržiūra, darbas komandose, įvairūs žaidimai. 

Atskiras dėmesys buvo skiriamas mokytojų lavinimui. Pasitelkiant ekspertus, mokytojai buvo supažindinami su projekto iniciatyva į ugdymo procesą įtraukti tėvus ir mokytojus, įdomiai ir aktyviai vedant įvairių dalykų pamokas. Mokymu metu taip pat buvo ugdomos mokytojų kompetencijos vesti patyčių prevencijos ir nediskriminavo užsiėmimus, mokėti spęsti kylančias konfliktines situacijas. Mokslo metais mokytojai buvo skatinami pritaikyti išmoktus mokymo metodus praktikoje ir ne mažiau nei kartą per mokslo metus rengti specialias pamokas, kuriuose dalyvautų tėvai, vaikai ir kitų dalykų mokytojai.

Šis projektas mokiniams suteikė gerosios praktikos pavyzdžių, didesnio pasitikėjimo savimi, padėjo sustiprinti ryšius su tėvais. Mokytojai  įgavo žinių, kaip reaguoti konfliktinėse situacijose ir kaip jas kuo skubiau išspręsti. Projektas skatino mokyklos bendruomenę aktyviau bendrauti su moksleivių tėvais bei jaunimo organizacijomis ne tik formalioje mokyklos aplinkoje.

Nacionalinė devynių gimnazijų partnerystė leido moksleiviams susirasti draugų visoje šalyje. Projekte dalyvavo mokyklos, gimnazijos ir jaunimo organizacijos iš skirtingų Lietuvos apskričių: Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Telšių, Alytaus, Utenos, Tauragės, Klaipėdos, Kauno ir Vilniaus.

Kontaktinis asmuo: Tomas Sinica, Lietuvos verslo konfederacija, Projektų direktorius, El. p. tomas@lvk.lt, Tel.:+370 5 212 1111, Mob.:+370  650 11869



   

                                            

 

Kviečiame apsilankyti
 
Nacionaliniai partneriai: