Lietuvos
verslo konfederacija Minske surengė transporto forumą „Lietuvos – Baltarusijos
bendradarbiavimo perspektyvos logistikos ir transporto srityje“. Tarp forumo
dalyvių aptartų temų:  transporto
infrastruktūros plėtra, geležinkelių, logistikos plėtros potencialas, kelių
transportas, taip pat Baltarusijos prekių tranzito per Klaipėdos uostą
klausimas.

Ši konferencija atidarė
transporto renginių ciklą bei kiekvienais metais Minske vykstančią logistikos,
transporto ir inžinerijos parodą. „Transportas yra sritis, kurioje Lietuva ir
Baltarusija turi daug galimybių bendradarbiauti. Tokie renginiai yra puiki
proga susitikti šalių verslininkams ir užmegzti naudingus verslo santykius. Ir
toliau skatinsime plėtoti šią ekonomikos sritį, nes tai yra abiejų šalių
prioritetas“, – sakė LVK generalinis direktorius Algimantas Akstinas.

Renginyje dalyvavęs susisiekimo
ministras Rimantas Sinkevičius teigė, kad pirmąjį šių metų pusmetį tarp
Lietuvos ir Baltarusijos gabentų krovinių apimtys sudarė 10,33 mln. tonų arba
12 proc. daugiau nei tuo pat metu pernai. „Lietuvos ir Baltarusijos
konstruktyvaus bendradarbiavimo transporto ir logistikos srityje plėtrą lemia
ne vienas svarbus faktorius. Tai krovinių tranzitui palanki abiejų valstybių
geografinė padėtis, abipusė ekonominė nauda, teikiamų paslaugų kokybė, Lietuvos
ir Baltarusijos susisiekimo ministerijų glaudus bendradarbiavimas, geležinkelių
ir kitų transporto kompanijų plėtojami prekybiniai ryšiai“, – sakė susisiekimo
ministras R. Sinkevičius.

Pasak ministro, modernaus ir
efektyviai veikiančio vienintelio neužšąlančio Baltijos jūros uosto Klaipėdoje
dėka įmanoma saugiai, greitai ir mažiausiomis sąnaudomis tranzitu per Lietuvą
pervežti krovinius iš Baltarusijos į Vakarų Europą ir Skandinaviją.

Pastarųjų trejų metų
investicijos į Klaipėdos uosto infrastruktūrą smarkiai padidino uosto krovos ir
sandėliavimo pajėgumus. Šiuo metu naftos produktų krovos ir sandėliavimo
pajėgumai uoste siekia iki 12 mln. tonų, grūdų ir kitų žemės ūkio produktų –
iki 6,5 mln. tonų, mineralinių trąšų – 14 mln. tonų, konteinerinių krovinių –
iki 1,5 mln. sąlyginių konteinerinių vienetų (TEU).

Vien tik per šių metų pirmus 6
mėnesius tranzitinis krovinių pervežimas iš Baltarusijos per Klaipėdos uostą
išaugo 8,6 proc. ir siekė 6,9 mln. tonų.

Lietuva taip pat didelį dėmesį
skiria transporto ir logistikos paslaugų kokybei. Vilniuje ir Kaune jau veikia
šiuolaikiški intermodalūs terminalai, kurie laipsniškai bus integruoti į bendrą
Eurazijos transporto ir logistikos sistemą. Tikimasi, kad krovininio transporto
koridorius, ypač Europos ir Azijos ekonominių ryšių kontekste, toliau padės
plėtoti konteineriniai traukiniai „Saulė“, „Baltijos vėjas“, „Merkurijus“ ir
„Vikingas“.

Panašūs įrašai