Lietuvos verslo konfederacija skatina jaunimą ieškoti nišų ir kurti savo sėkmės istorijas

Lietuvos verslo konfederacija skatina jaunimą ieškoti nišų ir kurti savo sėkmės istorijas

Verslumo, kūrybiškumo ir lyderystės gebėjimų skatinimas – viena iš efektyviausių priemonių jaunimo nedarbo prevencijai. Su tokia esmine idėja praėjusį savaitgalį Lietuvos verslo konfederacijos iniciatyva Trakų rajone vyko trijų dienų „CREAzone“ lyderystės ugdymo stovykla studentams. Per 40 stovyklos dalyvių tobulino savo verslo idėjas, mokėsi pristatyti jas potencialiems investuotojams ir stiprino komandinio darbo įgūdžius. Su jaunaisiais lyderiais savo patirtimi ir žiniomis dalijosi garsūs Lietuvos ir užsienio verslo atstovai bei mentoriai, tarp jų Antanas Guoga, Kristupas Baublys, Martynas Tyla, Paulius Kovas, „Rockstart“ komanda iš Olandijos.

“Įvairios šalies institucijos pastaruoju metu bando ieškoti jaunimo nedarbo problemos sprendimo būdų. Žvelgdami iš verslo perspektyvos esame įsitikinę, kad verslumo skatinimas – viena efektyviausių jaunimo nedarbo prevencijos priemonių. Yra didelė tikimybė, kad jaunuoliai, įgiję lyderystės įgūdžių, kūrybiškumo ir drąsos, imsis verslauti dar studijuodami universitetuose arba iš karto juos baigę. Taip jie susikurs darbo vietas ne tik sau, bet ir savo draugams. Lietuvai reikalingi lyderiai, galintys kurti naujus verslus ir įdarbinti kitus visuomenės narius“, – sako Valdas Sutkus, Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas.

Stovyklos metu lektoriai ir mentoriai projekto dalyviams pasakojo apie svarbias asmenines lyderio ir organizacijos vertybes, lyderio daromą įtaką organizacijos kultūrai, mokė šias žinias pritaikyti praktikoje. „Rockstart“ komanda iš Amsterdamo stebino jaunuosius verslininkus entuziazmu, kitokiu požiūriu į pasaulį ir pačius stovyklos dalyvius. Komandos nariai – du startuolių entuziastai iš Olandijos –   mokė tobulai pristatyti savo verslo idėją ir save – kaip komandą. Lektoriai sukaupę didžiulę renginių organizavimo jauniems verslininkams bei mentoriams patirtį, yra vadovavę 100 dienų akseleratoriaus programai bei nuolat plėtoja daugybę kitų veiklų, kuriančių ekosistemą startuoliams Olandijoje ir Europoje. „Mes mylime jaunuosius verslininkus, nes jie daro būtent tai, ką kiekvienas žmogus ir turi daryti: randa tai, kas Jiems tikrai patinka, tiki ir kovoja už tai, nesvarbu kas benutiktų“, – sako lektoriai.  

“Aš ne vienas viską padariau. Tai komanda, kurią Lietuvoje iš pradžių sudarė trys žmonės. Taigi, man atrodo, kad reikia pradėti nuo mažų dalykų, bet padaryti juos savo jėgomis. Rasti nišų ir dirbti – tokių sėkmės istorijų Lietuvoje yra daug", – patirtimi dalinosi žinomas verslininkas Antanas Guoga. Jo mintį palaikė prodiuseris Martynas Tyla teigdamas, kad svarbu rinkai pasiūlyti tai, ko tuo metu jai labiausiai trūksta ir norisi. Tada projekto sėkmė užtikrinta. Buriavimo entuziastas ir verslininkas Paulius Kovas lygino įmonę su laivu, o jos vadovą su kapitonu. „Įmonės vadovas, kaip ir laivo kapitonas, privalo greitai reaguoti ir priiminėti sprendimus, kad laivas nenuskęstų“, – kalbėjo P. Kovas.

„Dar kartą įsitikinau, kad skirtingo mąstymo ir pažiūrų žmonės komandoje dirba kur kas efektyviau ir kūrybiškiau, tačiau toks darbas reikalauja ir didesnio tolerantiškumo kitų atžvilgiu. Tai priimu kaip dar vieną „CREAzone“ iššūkį, leidžiantį puoselėti tokias svarbias vadovo savybes, kaip išmintis ir tolerancija“, – įspūdžiais dalijosi stovyklos dalyvė Rūta Jurkūnaitė – Bruožienė. Kitas projekto dalyvis Aurimas Jozeliūnas sakė: „Stovykla paliko neišdildomą įspūdį, nes turėjome galimybę neformaliai pabendrauti su žymiais Lietuvos verslininkais ir pamatyti, kokie jie yra iš tikrųjų, pasisemti iš jų patirties bei įkvėpimo. Taip pat galėjome pasitikrinti savo verslo idėjas ir, atsižvelgdami į gautą konstruktyvią kritiką, jas patobulinti ir padaryti dar geresnėmis ir lengviau realizuojamomis“.

Ši stovykla – dalis ilgalaikio, pernai prasidėjusio unikalaus jaunimo verslumo ugdymo projekto „CREAzone“. Projektas skirtas padėti jauniems žmonėms sujungti verslo modelius ir kūrybinius atradimus į organiškus, jaunus ir perspektyvius verslus, suteikti kūrybiškam jaunimui praktinių įgūdžių, padėsiančių savo kūrybos pagrindu sugeneruoti rinkoje paklausią pridėtinę vertę. Dvylika konkurso tvarka atrinktų projekto dalyvių savaitę semsis patirties verslo įmonėse ir susitikimuose su verslo atstovais Londone. Tikimasi, kad projekto pabaigoje bus sukurti bent trys – keturi kokybiški jauni verslai, galintys išaugti į sėkmingus projektus.  

Lietuvos verslo konfederacija vykdo ir daugiau projektų, apimančių visą jaunimo ugdymo grandinę – nuo mokyklos suolo iki darbo vietos. Dvejus metus buvo organizuojamos vasaros verslumo stovyklos gimnazijų moksleiviams „Jaunieji startuoliai“. Studentams, kurie dar neapsisprendę, ar kurs savo verslą, ar taps puikiais savo srities specialistais ir dirbs samdomą darbą, sukurta praktikų paieškos sistema Startuoju.lt.  Tai efektyviausia praktikos vietų paieškos sistema, padedanti surasti labiausiai studento lūkesčius atitinkančią įmonę, kur galima įgyti realios darbo patirties ir pradėti profesinę karjerą.