Lietuvos verslo konfederacija, bendradarbiaujant Lietuvos ambasadai Baltarusijoje, šių metų spalio 7-8 dienomis Minske organizavo tarptautinį Lietuvos–Baltarusijos verslo forumą „Transporto koridorių, kertančių Lietuvą ir Baltarusiją, tarptautinio konkurencingumo perspektyvos“.
Spalio 7-ąją dieną Lietuvos ambasadoje Minske buvo surengta dvišalė apskritojo stalo diskusija „Kokiomis priemonėmis gerinti Lietuvos ir Baltarusijos transporto sektorių konkurencingumą?“. Tarptautinė konferencija „Lietuva ir Baltarusija: tarpusavio konkurencingumo perspektyvos ir galimybės“, vykusi spalio 8-ąją dieną, buvo sudėtinė Baltarusijos transporto savaitės kongreso „Transportas ir logistika“ bei septintosios specializuotos parodos dalis.
Lietuvos ambasadorius Evaldas Ignatavičius atidarydamas apskritojo stalo diskusiją pažymėjo, kad toks gausus dalyvių skaičiumi renginys ambasados patalpose vyksta pirmą kartą. Renginyje dalyvavo daugiau nei šimtas valstybinių institucijų ir verslo atstovų. Planuojama, šis įvykis taps kasmetiniu transporto ir logistikos verslo atstovų renginiu Minske.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus forumo dalyviams priminė, kad šiandien sukanka dešimt metų, kai darbą pradėjo dvišalės Tarpvyriausybinės Lietuvos-Baltarusijos komisijos transporto darbo grupė, kurioje aktyviai dalyvavo ir tuometinis Baltarusijos transporto ir komunikacijos ministras p. N. Borovoj, šiuo metu vadovaujantis Baltarusijos tarptautinei vežėjų automobiliais asociacijai БАМАП.
Abejų šalių valdžios institucijų ir verslo atstovai aptarė, kokiomis konkrečioms priemonėmis galima būtų didinti Lietuvos ir Baltarusijos transporto sektorių konkurencingumą. Buvo pristatyti Lietuvos ir Baltarusijos naujausi infrastruktūriniai projektai, techninės ir elektroninės priemonės, inovatyvūs sprendimai, kurių pagalba galima spartinti transporto srautų pralaidumą sienos kirtimo vietose, palengvinti muitinės ir prekių dokumentų tvarkymo procedūras.
Dėkodamas visiems pranešėjams už pateiktus dalykinius pasiūlymus, išsakytas mintis bei įžvalgas ir vertindamas pirmos dienos darbo rezultatus, Algimantas Akstinas, Lietuvos verslo konfederacijos generalinis direktorius, akcentavo inovacijų diegimo, naujų technologijų taikymo svarbą stiprinant konkurencinį pranašumą. Tik jungiant transporto ir logistikos verslo galimybes, finansinius išteklius ir naujus technologinius pasiekimus galima pasiekti efektyvių ir ekonomiškai naudingų rezultatų, pabrėžė p. Akstinas.
Tarptautinės konferencijos metu buvo plėtojamos šiuolaikinių logistikos grandžių kūrimo, intermodalinio transporto paslaugų plėtros, tranzito srautų didinimo ir kitos aktualios temos.
Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas Tautginas Sankauskas pažymėjo, kad tarp Lietuvos ir Baltarusijos transporto atstovų neišsprendžiamų klausimų ar problemų nėra, ir apie tai byloja vis augantys šio ūkio sektoriaus rezultatai.
Lietuvos ambasados Baltarusijos duomenimis, ši kaimyninė šalis – antroji pagal svarbą Lietuvos partnerė paslaugų eksporte, o transporto paslaugos sudaro 60 procentų eksportuojamų paslaugų.
Minsko futbolo manieže vykusioje parodoje buvo įsikūrę įspūdingi ir moderniai įrengti „Lietuvos geležinkelių“ ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos stendai. Po oficialios parodos atidarymo ceremonijos, lankydamas „Lietuvos geležinkelių“ stendą Baltarusijos Transporto ir komunikacijos ministras p.A. Sivak pasiūlė generaliniam direktoriui Stasiui Dailydkai rasti galimybių dirbti kartu prie didžiųjų Lietuvos infrastruktūrinių projektų ir paragino nepamiršti pakviesti Baltarusijos rangovines įmones į „Rail Baltica“ projekto realizavimą prie geležinkelio linijos tiesimo darbų.
Pagrindinis šio forumo rėmėjas – „Lietuvos geležinkeliai“, partneriai – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, Lietuvos nacionalinė ekspeditorių ir logistų asociacija „Lineka“ bei advokatų kontora „Raidla Lejins Norcous“.