Rinkodara ir įstatymas. Praktiniai ir teisiniai maisto reklamos aspektai

Rinkodara ir įstatymas. Praktiniai ir teisiniai maisto reklamos aspektai

Jau trejus metus iš eilės Lietuvos verslo
konfederacijos rengiama konferencija „Rinkodara ir įstatymas“ šiais metais nagrinėjo
maisto produktų rinkodarinius sprendimus ir jų teisines naujoves.

Konferencijoje buvo pristatomi praktiniai ir
teisiniai maisto reklamos aspektai. Lietuvos verslo atstovai, rinkodaros ir
reklamos specialistai dalinosi iššūkiais kuriant sėkmingas reklamos kampanijas,
pristatytos gairės, kurias reikia žinoti eksportuojant maisto produktus už ES ribų.
Teisininkai bei valstybinės priežiūros institucijų atstovai aptarė didžiausias
teisines grėsmes, į kurias reikia atsižvelgti kuriant rinkodaros kampanijas
maisto ir gėrimų sektoriui.

Advokatų profesinės bendrijos advokatas Laimonas Markauskas susirinkusiesiems
pristatė maisto produktų reklamos teisinio reguliavimo naujoves. L.Markauskas
atkreipė dėmesį į genetiškai modifikuotų produktų ženklinimą, energinių gėrimų
reklamos bei maisto papildų reklamavimosi reguliavimą.

UAB „Brandworks“ vadovas Antanas Jonušas kalbėjo
apie prekės ženklų kūrimo tendencijas maisto produktų srityje. A.Jonušas
konferencijos dalyviams pristatė netradicinių ir inovatyvių pakuočių pavyzdžius
bei novatoriškų idėjų naudą pardavėjui.

Norbertas Pranckus, įmonės „Birštono
mineraliniai vandenys“ valdybos pirmininkas susirinkusiesiems dalyviams
pristatė jo vadovaujamos įmonės komunikacijos sprendimus, kurie susilaukia vis
didesnio įvertinimo ir užsienio šalyse. Virusinių reklamų pagalba
išpopuliarėjusio prekinio ženklo „Vytautas“ kūrėjas pristatė „reklamos guru“
Leo Burnett patarimus, kurie gali tapti esminiais principais sėkmingai vystant prekės ženklą. Nors
įmonės reklaminės kampanijos yra inovatyvios ir netradicinės, tačiau įmonės
vadovas sako, kad visgi planuojant komunikacijos biudžetą naujovėms reiktų
skirti iki 10 proc. lėšų, o  70 proc.,
didžiąją reklamos biudžeto dalį, skirti patikrintoms ir išbandytoms priemonėms.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos
inspektorė Ona Sužiedelytė konferencijos dalyviams pristatė maisto produktų
ženklinimo naujoves bei dažniausiai verslininkų daromas klaidas.

Nuo 2014 metų pabaigos Lietuvoje ir visoje
Europos sąjungoje bus pradėtos taikyti Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1169/2011 dėl informacijos
apie maistą teikimo vartotojams. O.Sužiedelyte sako, kad naujas
reglamentas nustatys informacijos apie maistą, maisto produktų ženklinimo reikalavimų
ir atsakomybės bendruosius principus.

Inspektorė pastebėjo, kad lyginant su dabar galiojančiu
2002 metais priimtu maisto žymėjimo reglamentu, išliks dabar esantys
reikalavimai – informacija apie maistą turi būti žymima gerai matomoje vietoje
bei privalo būti gerai matoma, informacija negali būti paslėpta, neryški, arba
uždengta kitais įrašais ar piešiniais. Nuo 2014 metų galo įsigaliojantis
reglamentas nustatys ir pateikiamos informacijos šrifto dydį.

Sultis gaminančios įmonės „Eckes-Granini
Lietuva“ marketingo vadovas Vidas Komparskas renginyje kalbėjo apie pagrindinius
teisinio reguliavimo trikdžius kuriant produktus Lietuvoje.

Konferencijoje savo pranešimus taip pat
pristatė buvęs VšĮ „Versli Lietuva“ atstovas Jungtiniuose Arabų Emyratuose,ceksporto iniciatyvų GCC regione organizatorius
Giedrius Steponkus, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento
Kontrolės skyriaus vedėja Dr. Eglė Latauskienė, Valstybinės vartotojų teisių
apsaugos tarnybos Ekonominių interesų departamento direktorius Marekas
Močiulskis