Mažos ir vidutinės įmonės
atlieka svarbų vaidmenį Lietuvos ekonomikoje, jos sukuria net 63,5 procentus
bendros pridėtinės vertės šalies ekonomikoje bei 75 procentus darbo vietų,
nurodoma 2013 m. SBA faktų suvestinėje. Mažos ir didelės įmonės – du skirtingi
verslo sektoriaus mechanizmai, individualiai kontroliuojantys savo veiklą bei
vidinę kultūrą.

Rinkdamasis naują darbo
vietą, dažnas darbuotojas apsvarsto tokius klausimus, kaip mažų įmonių
pajėgumas sukurti gerą darbo aplinką ir mikroklimatas tokiose įmonėse. Siekdama
parodyti, kokia svarbi yra darbo atmosfera kiekvienai įmonei, Lietuvos verslo konfederacija
jau antrus metus organizuoja socialinį projektą „Aš myliu savo įmonę“.

Maža įmonė – tarsi maža šeima

Nedidelėje
įmonėje dirbantys žmonės turi galimybę artimiau pažinti vienas kitą, o darbo
užduotys neretai nulemia aktyvų bendravimą. Mažas darbuotojų skaičius leidžia
užmegsti glaudžius ryšius ir dalintis įvairiomis patirtimis ne tik darbo metu,
bet ir po jo.

„Nedidelių
įmonių darbuotojai tampriai bendrauja tarpusavyje, pasikalba ne tik apie darbą,
bet ir kuo gyvena po darbo valandų, paremia vienas kitą“, – tvirtina
tarptautinės vadovų paieškos ir vertinimo įmonės „Talentor Lietuva“
vadovaujanti partnerė Aušra Grybauskienė.

Mažose
įmonėse kiekvienas darbuotojas prisideda prie atmosferos kūrimo, o darbuotojų
pomėgiai, asmeninės savybės ir nuosavos vertybės formuoja įmonės kultūrą.

„Nedidelėje
kompanijoje kiekvienas naujai atėjęs darbuotojas kuria įmonės mikroklimatą. Tas
pats žmogus, pradėjęs dirbti didelėje įmonėje, nepajus tokios reikšmingos savo
įtakos bendro mikroklimato kūrimui, kaip mažoje įmonėje“, – teigia žmogiškųjų
išteklių valdymo ekspertė, „Alpha Consultants“ direktorė Inga Siminonienė.

Nedidelį
darbuotojų skaičių turinti įmonė sukuria glaudų darbuotojų ratą, kuriame
kiekvienas turi didelę įtaką priimant sprendimus. Lietuvos verslo konfederacijos
prezidentas Valdas Sutkus neabejoja darbuotojų galia mažose įmonėse: „Visos
pasaulinės korporacijos kažkada buvo mažomis įmonėmis. Viena geniali idėja gali
pakeisti bendrovės ateitį ir ją paversti lyderiaujančia savo srityje. Todėl
nedidelėse įmonėse ir eiliniai darbuotojai yra labai svarbūs.“

Socialiniai projektai – galimybė
pamatyti kolegas kitoje šviesoje

A.Grybauskienė
mano, kad darbuotojai, veikdami savo pozicijos ribose ir nuolat bendraudami su
tam tikrų verslo šakų atstovais, tarsi nebežino, kaip atrodo pasaulis už įmonės
ribų: „Socialiniai projektai padeda ugdyti darbuotojų kūrybiškumą, leidžia
pažvelgti į savo darbą iš kitos perspektyvos, pristatyti idėjas kitai
auditorijai, pamatyti save ir kolegas kituose vaidmenyse.“

Socialiniai
projektai, skirti įmonių mikroklimato gerinimui bei darbuotojo pasitenkinimo
darbu skatinimui, padeda įmonėms pažvelgti į savo darbą iš šalies bei suteikia
jam naujo patrauklumo.

Projekto
„Aš myliu savo įmonę“ organizatoriai šiais metais daug dėmesio skiria mažų įmonių
raginimui prisijungti prie projekto. Šio konkurso komisijos narys V. Sutkus
teigia, kad geras mikroklimatas, kuriantis efektyvesnį darbo rezultatą, privalo
būti aktualus visoms Lietuvos įmonėms.
 

„Manau, kad tokių projektų
kaip „Aš myliu savo įmonę“ tikslas – skatinti artimesnį bendravimą komandoje.
Įmonėse bendravimas turi būti efektyvus, todėl būtent įvairios socialinės
iniciatyvos ir skatina skirtingų grupių artimesnį bendravimą bei tarpusavio
supratimą. Gerai pažįstant kitus žmones galima juos nuspėti, žinoti kaip su
jais bendrauti, o tai yra labai naudingas veiksnys
kolektyvinėje veikloje“, – tvirtina V.Sutkus.


Maža įmonė – didelė atsakomybė

Nedidelėje
kompanijoje dirbantys žmonės turi galimybę prisidėti prie įvairių įmonės
veiklų, reikalaujančių lankstumo, įvairiapusiškumo bei noro ugdyti save
įvairiose darbo srityse.


 
„Galima
apsiimti kuruoti sritį, kuri tau įdomi ir taip praplėsti savo atsakomybių
ribas, įgauti naujos patirties, būti svarbiu ir kurti didesnę pridėtinę vertę
kompanijai. Mažoje įmonėje darbuotojas turi prisidėti ir prie svarbių
strateginių klausimų, bet tuo pačiu ir pats atlikti mažus elementarius
darbelius. Norint išbandyti save įvairiose veiklose ir įgyti patirties, jaustis
svarbiu, maža įmonė yra puiki terpė“, – dalinasi mintimis A.Grybauskienė.

Dirbant
mažoje įmonėje nuo kiekvieno darbuotojo vykdomų darbų gali ženkliai pasikeisti
įmonės veiklos rezultatas.

I.Siminonienė
teigia, kad ilgai mažoje įmonėje dirbantis žmogus yra ypač vertingas, nes jis
turi daug patirties įvairiose veiklos terpėse, yra savo sričių profesionalas ir
dažnai neturi kolegų, kurie lengvai gali perimti jo pozicijas: „Mažoje įmonėje
dirbantis žmogus dažnai atlieka platesnes ir iš anksto tiksliai neapibrėžtas
funkcijas. Darbuotojas turi galimybę dirbti įvairiapusiškesnį darbą, jis
dalyvauja verslo vystyme, procedūrų kūrime, santykių su klientais formavime.
Tokio darbuotojo pasitraukimas iš įmonės ypač pavojingas.“

Panašūs įrašai