Moterys vis labiau įsitvirtina darbo rinkoje

Moterys vis labiau įsitvirtina darbo rinkoje

Pirmąjį šių metų
ketvirtį Lietuvoje dirbo 8 proc. daugiau vyrų nei moterų,  vyrų užimtumas  siekė 55,9 proc., moterų – 47,9 poc., skelbia
LR statistikos departamentas. Tačiau gajus stereotipas, kad moterims ne taip
gerai sekasi dirbti technologijų įmonėse ar kitose „vyriškuose“ darbuose –
keičiasi.

Lietuvos verslo
konfederacija jau antrus metus iš eilės organizavo konkursą „Aš myliu savo
įmonę“, kurio tikslas – surasti mylimiausias Lietuvos įmones, gerinti
kompanijų mikroklimatą ir vienyti kolegas bendram tikslui.

Lyties svarbą keičia
kvalifikacija ir sugebėjimai

Anksčiau visuomenėje
įsigalėjusi tendencija, kad moterys turėtų dirbti moteriškus, fiziškai
nesunkius ir kruopštumo reikalaujančius darbus, o vyrai – užimti dominuojančias
pozicijas ne tik fiziškai sunkiuose darbuose, bet ir aukštų kompetencijų
reikalaujančiuose pozicijose – keičiasi.

Vis daugiau įmonių
darbuotojus renkasi ne pagal lytį, bet pagal darbuotojų kvalifikaciją.

„Gyvename rinkos
ekonomikoje, todėl įmonės vadovui būtų neracionalu ir netikslinga rinktis
darbuotoją ne pagal kvalifikaciją ar gebėjimus, bet pagal lytį. Pastaruoju metu
darbuotojai, nesvarbu ar tai būtų moterys, ar vyrai, lyginami pagal
kompetencijos lygį“, – tvirtina Lietuvos verslo konfederacijos (LVK)
prezidentas Valdas Sutkus

Elektronikos ir
inžinerijos kompanijos „Eldes“ personalo vadovės Neringos Lipskytės teigimu,
moterų perspektyvos darbo rinkoje – nuolatos gerėja. „Mūsų kolektyve moterys
sudaro apie 23 proc. visų darbuotojų. Įmonei yra vienodai svarbus tiek moterų,
tiek vyrų darbas, manome, kad abiejų lyčių darbuotojai gali būti puikūs savo
srities specialistai“, – įmonės patirtimi dalinosi N. Lipskytė.

Socialiniai projektai
gerina darbuotojų santykius

Šiais metais projekto
„Aš myliu savo įmonę“ organizatoriai daug dėmesio skyrė įmonių mikroklimato
gerinimui bei artimesniam tarpusavio ryšiui ne tik tarp vadovo ir darbuotojo,
bet ir pačių kolegų, komandos. Projektas kviečia įmonių darbuotojus susitelkti
bendram tikslui ir pažvelgti į savo kolegas kaip į geriausius patarėjus,
draugus bei partnerius.

„Tokie projektai kaip
„Aš myliu savo įmonę“ padeda sukurti geresnę tarpusavio atmosferą darbo
vietoje, o draugiška komanda tikrai gali pasiekti daugiau“, – teigia LVK
prezidentas bei konkurso „Aš myliu savo įmonę“ komisijos narys V. Sutkus.

N. Lipskytė pritaria
LVK vadovo nuomonei, kad moterys, pradėjusios plėsti savo domėjimosi ir darbo
sritis pradžioje turėjo įrodyti savo potencialą, tačiau pastaruoju metu moterų
ir vyrų bendradarbiavimas peržengia lyčių stereotipus ir konkurencija išlieka
nebent darbiniam tonusui pakelti.

Vyriško darbo iššūkis
moterims nė motais

V.Sutkaus teigimu,
vis daugiau moterų įrodo, kad jos gali būti geros savo srities specialistės.
Vis daugiau profesijų tampa universaliomis: „Bankuose ir finansų sektoriuje
moterys užima vis atsakingesnes pareigas. Dabar daugelis vadinamų „vyriškų“
profesijų tampa universalios. Geru inžinieriumi gali būti tiek moteris, tiek ir
vyras, šiam darbui nereikia fizinės jėgos. Fiziškai sunkius darbo procesus vis
dažniau pakeičia naujosios technologijos, darbuotojui tereikia valdyti
procesus, o tai gali atlikti tiek vyrai, tiek ir moterys.“

N. Lipskytė
prognozuoja, kad greitu metu vis daugiau merginų rinksis technologines
specialybes. „Gamybos ir logistikos padalinyje bene 80 proc. darbuotojų yra
moterys. Jos puikiai atlieka kruopštumo, atidumo bei kantrybės reikalaujančius
darbus. Beje, elektronikos ir telekomunikacijų sektoriuje sėkmingai dirba
išties nemažai eksporto vadybininkių. Manome, kad ateityje vis daugiau moterų
rinksis elektronikos ir telekomunikacijų sritį dėl puikių jos perspektyvų“, –
savo pastebėjimais dalinasi N. Lipskytė.