Išvados po „Miestų forumo“: turistus vilioti turime naujausiomis technologijomis ir e-rinkodara

Išvados po „Miestų forumo“: turistus vilioti turime naujausiomis technologijomis ir e-rinkodara

Antrus metus organizuotame „Miestų forumo” renginyje ekonomistai,
verslininkai ir politikai diskutavo apie tai, kokios strategijos šiais metais
turėtų griebtis didieji ir mažieji šalies miestai siekdami prisivilioti didesnį
turistų srautą.

Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidento Valdo Sutkaus teigimu, tik
bendradarbiaujant galima tikėtis geresnių rezultatų: „Lietuva nėra didelė
šalis, nuo Vilniaus iki Klaipėdos galima nukeliauti vos per 3 valandas, todėl
užsienio turistai per vieną dieną gali aplankyti įvairias vietas, bet tam
reikalingas bendras savivaldybių darbas kartu pristatant save, kuriant bendrą
įvaizdį“.

Lietuvos verslo konfederacijos organizuotame Miestų forume 2016, kurio tema
„Sėkmės formulė – rinkodara?“  susirinko
daugiau kaip 250 dalyvių. Forume buvo kalbama, kad miestai turėtų dar aktyviau
naudoti e-rinkodarą bei pasitelkiant naująsias technologijas vilioti turistus.

LVK prezidentui pritarė ir politikas Gintautas Babravičius, kuris išskyrė
tik du miestus, kurie Lietuvos mastu geba vilioti turistus vieni: „Tik Vilnius
ir Kaunas gali vieni vilioti turistus, visi kiti regionai turi
bendradarbiauti“.

Stengiantis prisivilioti turistų į miestą, ypatingai svarbi tampa tikslinga
miesto reklama ir komunikacija. Įvairūs leidiniai, lankstinukai ir katalogai
apie lankytinas vietas ir turizmą nėra tokie populiarūs ir skaitomi, kaip buvo
anksčiau, nes dabar viską galima greičiau ir patogiau rasti internete. Tuo
tarpu netradicinės prisistatymo priemonės, pavyzdžiui, 3D virtualūs turai,
socialiniai tinklai – gali būti labai veiksmingi, gerinant Lietuvos įvaizdį ir
didinant šalies kaip patrauklios atostogų krypties žinomumą.


Legendinės grupės „Antis“ lyderis ir architektas Algirdas Kaušpėdas renginyje
prisiminė savo kelionę į Etiopiją ir sakė, kad kiekvienas miestelis ir valstybė
turi turėti savo išskirtinumą.

„Neseniai buvau Etiopijoje, kur vietos kelionių gidas manęs paklausė, tai
kuo ypatinga yra Lietuva. Net pasimečiau, bet susikaupęs pasakiau, kad mes
gaminame skaniausią ruginę duoną. Ir tikrai su dideliu pasididžiavimu tai
pasakiau. Interesai gali būti emocinėse plotmėse. Nereikia unikalių dalykų
ieškoti toli, reikia atrasti save ir iš savo istorijos, ir paveldo, ir
tradicijų ištraukti tikrus dalykus“, – LVK renginyje kalbėjo A. Kaušpėdas.

SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda renginio metu sakė, kad
Lietuvos savivaldybės nuveikė daug investuodamos į savo aplinką: „Mes
sutvarkėme viešąsias erdves. Dabar gražu žiūrėti į miestelius, centrines jų
aikštes“.

A. Kaušpėdas renginyje išskyrė Jonavos pavyzdį: „Jonava – vienintelis
miestas Lietuvoje, kuris beveik visas renovuotas. Atvažiuoji kaip į suomišką
miestą. Visai kitokia kokybė“.

Diskusijos dalyviai sakė, kad kiekvienas miestelis gali turėti savo
legendą, o prie jos kūrimo turi prisidėti ne tik profesionalūs specialistai,
bet ir vietiniai žmonės.

„Miesto sėkmė prasideda nuo savivaldos. Anykščiai sukūrė pažintinį taką,
kuris populiarėja visame pasaulyje. Legendą galima sukurti lygioje vietoje“, –
kalbėjo G. Nausėda.

Ekonomistas prisiminė savo gimtąją Klaipėdą bei klausė, kiek dabartinėje
Klaipėdoje yra Klaipėdos, ir kiek Memelio: „Kartais mums pritrūksta istorinio
supratimo, kai atsikeliame į seną namą, mes pasidomime, kokie gyventojai
gyveno, kokia namo istorija. Ir aš manau, kad Klaipėda sprendžia klausimą, kiek
dabartinėje Klaipėdoje yra Klaipėdos, ir kiek yra Memelio“.

A.Kaušpėdas taip pat prisiminė, kodėl Vilniuje atsirado legendinio
muzikanto Franko Zapos paminklas, kuris pritraukia ne vieną šimtą turistų į
Lietuvos sostinę: „Buvo žmonių būrelis, kurie pasakė, kad šitam žmogui reikia
pastatyti paminklą“.

Diskusijos dalyviai sakė, kad populiarios roko grupės „Red Hot Chilli
Peppers“ lyderis Anthony Kiedis yra kilęs iš Lietuvos, o jo gimtinėje derėtų
pastatyti jo garbei taip pat statulą.

Renginys „Miestų forumas“ buvo jau antroji tokio tipo diskusija. Prie šių
metų forumo organizavimo prisidėjo ir parodų rūmai LITEXPO. Renginių metu
įvairių miestų ir regionų politikai, ekonomistai ir verslininkai aptaria
regionų plėtros galimybes bei svarbiausius ateinančių metų darbus.