Minske vyko Lietuvos ir Baltarusijos transporto forumas

Minske vyko Lietuvos ir Baltarusijos transporto forumas

Minske spalio 3 dieną Transporto savaitės renginių metu vyko
tradicinis Lietuvos ir Baltarusijos transporto forumas, kurį jau ketvirtą kartą
organizavo Lietuvos verslo konfederacija, bendradarbiaujant su Lietuvos
ambasada Baltarusijoje ir Lietuvos ir Baltarusijos Transporto ir komunikacijų
ministerijomis.

Forumą atidarė Lietuvos ambasadorius Baltarusijoje Andrius
Pulokas. Sveikinimo žodžius Lietuvos, Baltarusijos ir Kinijos įmonių atstovams
tarė Lietuvos ir Baltarusijos transporto bei komunikacijų ministrai Rimantas
Sinkevičius ir Anatolijus Sivakas.

R. Sinkevičius pabrėžė dviejų kaimyninių valstybių
partnerystės transporto ir logistikos srityje svarbą ekonominių ryšių tarp
Azijos ir Europos Sąjungos šalių plėtrai.

„Baltarusija yra viena didžiausių rinkų Lietuvos eksporto
paslaugoms, ir jų nuolat daugėja. Teigiamus rezultatus lemia išplėtota
transporto infrastruktūra, glaudus ir ilgametis abiejų šalių transporto įmonių,
kompanijų, susisiekimo ministerijų bendradarbiavimas, kurio tikslas – abipusė
ekonominė nauda“, – sakė susisiekimo ministras R. Sinkevičius.

Anatolijus Sivakas sveikinimo kalboje teigė, jog reikia
neužmiršti ne tik įsivardinti transporto problemų, bet ir jas spręsti verslo
lygmenyje, teikiant konkrečių pasiūlymų.

Naujasis ambasadorius Baltarusijoje A. Pulokas paminėjo,
kad tai yra jo pirmasis oficialus renginys ir pažadėjo aktyviai prisijungti
prie visų vykdomų projektų ir darbų.

Forume dalyvavo daugiau kaip 100 dalyvių iš Lietuvos,
Baltarusijos, Kinijos valstybės ir mokslo institucijų, įmonių. Renginio
dalyviai dalijosi informacija apie transporto ir logistikos sektorių
aktualijas, vystymosi tendencijas, plėtros planus.

Baltarusija yra svarbi Lietuvos partnerė transporto ir
logistikos paslaugų eksporto srityje. Vien tik per pirmąjį šių metų pusmetį
krovinių įvairiarūšiu transportu pervežimai tarp dviejų valstybių sudarė 10,1
mln. tonų. Tranzitinis krovinių srautas iš Baltarusijos per Klaipėdos uostą
išaugo 2,5 proc., t. y. iki 7,1 mln. tonų ir siekė 35,5 proc. visos uosto
krovos, šiemet vėl rekordinius rezultatus fiksuojanti Klaipėda yra
sėkmingiausiai dirbantis Baltijos šalių uostas.