Lietuvos ekonomikai nemažinant augimo tempo, neigiamą infliacijos
poveikį jaučia ne tik vartotojai – juntamai brangstančios prekės ir paslaugos
ima trukdyti ir verslo plėtrai. Trys iš keturių smulkaus ir vidutinio verslo
atstovų tvirtina, kad augančių kainų poveikis verslui yra akivaizdus, atskleidė
rinkos tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa.
Beveik trys ketvirtadaliai, arba 77 proc. smulkių ir vidutinių
verslininkų nurodo, jog didėjančios kainos stabdo verslo plėtrą. Priešingos
nuomonės laikosi tik kas penktas smulkios ir vidutinės įmonės atstovas.
„Praėjusių metų pabaigoje infliacija šalyje siekė apie 1 proc., o šių metų
viduryje ji šoktelėjo iki 3,5 procento. Esant tokiam sparčiam infliacijos
augimui, kainų kilimą jaučia ne tik galutiniai prekių ir paslaugų vartotojai,
bet ir verslas. Apklausa aiškiai parodė, kad priešingai nei dažnai linkstama
manyti, verslininkai mato, kad tai neturi pozityvios įtakos verslo pelningumui.
Tai patvirtina ir Statistikos departamento duomenys, kurie rodo, kad šiuo metu
įmonių pelningumas neviršija 5-6 proc.”, – sako apklausą inicijavusio
„Citadele“ banko Smulkiojo ir vidutinio verslo klientų departamento direktorė
Giedrė Kubiliūnienė.
Tuo tarpu Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus teigia, kad smulkaus ir vidutinio verslo sektorius
yra itin priklausomas nuo bendros ekonominės situacijos.
„Būtent smulkaus ir vidutinio verslo situacija, tai, kaip jis vertina
plėtros galimybes, yra tarsi lakmuso popierėlis, rodantis, kiek sveika visos
šalies ekonomika ir kokie galimi jos augimo scenarijai. Emigravus nemažam
skaičiui Lietuvos gyventojų, kurie galėtų būti ir dirbantieji, ir galutinės
paslaugos ar prekės pirkėjai, smulkus ir vidutinis verslas tampa dar
pažeidžiamesnis“, – įsitikinęs V. Sutkus.
Pasak „Citadele“ banko atstovės, verslininkų apklausos rezultatai taip
pat atskleidžia, kad kainų augimas verslui susirūpinimą kelia dėl vis aršiau
jaučiamo spaudimo didinti išlaidas, susijusias su darbo užmokesčiu.
„Vos 19 proc. verslininkų teigia nejaučiantys ryšio tarp verslo plėtros
galimybių ir augančių kainų. Brangstant prekėms ir paslaugoms, ekonomikai
sparčiai augant nuo jo neatsilieka ir vidaus vartojimas, tad verslininkams
didėja spaudimas kelti atlyginimus. Tai ypač greitai pajunta smulkus ir
vidutinis verslas, plėtrą planuojantis iš anksto ir veikiantis itin
konkurencingoje aplinkoje. Plėtra įmanoma tik turint pakankamai lėšų, o kai
augančias pajamas labai greitai pasiveja išlaidų augimas, kurių didžiąją dalį
sudaro darbo užmokesčio augimas, plėstis tampa itin sudėtinga“, – sako
„Citadele“ banko Smulkiojo ir vidutinio verslo klientų departamento direktorė.
„Spinter tyrimai“ apklausą, kurioje dalyvavo 500 smulkaus ir vidutinio verslo
įmonių vadovų, atliko šiemet gegužės mėnesį.