Apklausa: prie naujo verslo starto rikiuojasi ir įmonių vadovai

Apklausa: prie naujo verslo starto rikiuojasi ir įmonių vadovai

Lietuvos gyventojų verslumas
2017 metų pabaigoje pasiekė ketverių metų piką: net
27 proc. respondentų pripažino
svarstantys galimybę pasitikrinti idėją rinkoje. Įdomu tai, kad nuosavo verslo pradžia
ypač aktyviai domisi ne tik jauni žmonės, tačiau ir kas antras realios
patirties turintis aukščiausio ar vidutinio lygio vadovas.

Rinkos
tyrimų bendrovės „Spinter Research” atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa,
kurią inicijavo UAB „Investicijų ir verslo garantijos” („Invega”), atskleidė,
kad net 47 proc. dabartinių samdomų vadovų mąsto apie galimybę pradėti dirbti
sau. Daugiau entuziazmo yra tik tarp studentų ar mokinių – net 58 proc. jų norėtų
įkurti savo verslą.

„Apie
nuosavą verslą drąsiau galvoti leidžia palanki ekonominė situacija šalyje bei
augantis pasitikėjimas savo jėgomis, kurį dar labiau sustiprina sėkmingai
įgyvendintos klasikinės bei drąsios, originalios verslo idėjos. Tai, kad tarp įmonių
vadovų yra tiek daug norinčių pasukti savarankišku keliu, leidžia tikėtis, jog
sulauksime daugiau kokybiškų verslo projektų, kurie leis įkurti naujų darbo
vietų, pagyvinti rinką bei konkurenciją joje, suteikiančią naudą ir vartotojams,
ir ieškantiems įsidarbinimo galimybių”, – sako Lietuvos verslo konfederacijos
prezidentas Valdas Sutkus.

Pasak
„Invegos“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Algio Skiauterės, tiek
vadovavimo patirtis, tiek beribis jauno žmogaus entuziazmas gali virsti
sėkmingu verslo projektu.

„Kuriant
verslą galimybės šiandien plačios kaip niekada anksčiau. Palengvinti verslo
pradžią galima sutaupant dalį išlaidų palūkanoms, atlyginimams, pasinaudojant subsidijomis
verslo pradžiai, lengvatinėmis paskolomis – naudojantis tokiomis ES
finansuojamomis priemonėmis kaip „Verslumo skatinimo fondas 2014-2020,
finansuojamas iš Europos socialinio fondo“, „Atviras kreditų fondas 2“. Ne
mažiau svarbi ir reali galimybė kurti projektą su žinomų šalies ir užsienio
verslo korifėjų įsitraukimu“, – tvirtina A. Skiauterė.

Išaugę,
didele konkurencija pasižymintys didieji Lietuvos miestai savo patrauklumu
kurti nuosavą verslą kiek nusileidžia regionams. Apklausa parodė, kad apie verslo
startą galvotų 27,6 proc. didžiųjų miestų ir net 29,2 proc. regionų gyventojų. Kaimo
vietovės šiuo metu atrodo mažiausiai viliojančios, jose verslą pradėti ryžtųsi 23,2
proc. gyventojų.

„Palyginti
su didmiesčiais, regionuose rinka nėra tokia prisotinta, todėl natūralu, kad
ten ir nukrypsta pradedančių verslininkų akys. Tačiau tam, kad verslas
vystytųsi regionuose, būtina daugiau investuoti į jų infrastruktūrą –
užtikrinti greitaeigio interneto ryšį, vystyti viešąjį transportą, gerinant
susisekimą su didesniais miestais, kad gyventi kaimo vietovėse būtų pakankamai
komfortiška. Be to, gyventojams vis dažniau renkantis gyventi užmiestyje ar dar
atokiau bei taip kuriant naują savo gyvenimo komfortą natūralu, kad iš paskos
„migruoja“ ir prekės, ir paslaugos“, – tikina Lietuvos verslo konfederacijos
vadovas V. Sutkus.

Dėmesį
regionams gali lemti ir interneto suteikiamos galimybės dirbti iš bet kurios
vietos, kur tik yra galimybė palaikyti kontaktą su vartotoju.

Reprezentatyvios
apklausos duomenimis, pradėti savo verslą norėtų kas trečias vyras ir kas
penkta moteris. Apie nuosavą verslą galvoja net 39 proc. asmenų, kurių pajamos vienam
šeimos nariui viršija 500 eurų.

Reprezentatyvią
apklausą „Spinter Research“ atliko 2017 metų gruodį, joje dalyvavo daugiau nei
1000 respondentų.