2018 m. pavasarį Lietuvos verslo konfederacija organizavo jau trečią verslo misiją į Jungtinius Arabų Emyratus (JAE), suteikiančią galimybes verslininkams susipažinti su Artimųjų Rytų rinka bei eksporto galimybėmis. Misijos dalyviai turėjo progą apsilankyti Dubajuje vykusioje didžiausioje Vidurio Rytuose baldų ir dizaino parodoje „INDEX 2018“ bei dalyvauti LVK inicijuotame susitikime su JAE Ekonomikos ministerijos atstovais. Apie vykusį susitikimą pranešė vienas populiariausių arabų kalba leidžiamų laikraščių – „Al Bayan“.
Sugrįžę iš JAE, verslininkai pasakoja, kad Azijosrinka jiems vis dar yra nepažinta, tačiau verslo misijos skatina kurti naudingus ryšius bei geriau suvokti savo verslo perspektyvas Artimuosiuose Rytuose.
Norbertas Pranckus, UAB „Birštono mineraliniai vandenys“ valdybos pirmininkas teigia, kad LVK organizuojamos verslo misijos yra reikšmingos – padeda verslininkams vystyti eksportą bei rasti partnerius užsienyje. „Mums Artimieji Rytai yra konkurencinga ir patraukli rinka – dėl visus metus išsilaikančio karščio, susidomėjimas natūraliu mineraliniu vandeniu yra didelis. Po vykusios verslo misijos radome partnerių – šiuo metu ketiname sertifikuoti savo produktus, kad galėtume pradėti prekybą. Eksportas į šiltuosius kraštus mūsų įmonei yra ypač aktualus, kuomet šaltojo periodo metu Europoje sumažėja pardavimai“, – sako N. Pranckus.
Misijoje dalyvavusios baldų gamybos įmonės UAB„Vitmedis“ direktorė Rita Medimienė teigia, kad verslo misijos rinkų analizavimui ir patirties pasisėmimui – yra nepamainomas įrankis ir galimybė. „Į verslo misiją vykome turėdami kelis tikslus: apsilankyti parodoje „INDEXDubai 2018“ bei užmegzti verslo kontaktus, išsiaiškinti plėtros galimybes.Parodos metu keitėmės kontaktais su dizaino agentūra „Bright Vision Design L.L.C.“, kalbėjomės apie bendrus tikslus, tačiau, ar užsimegs realūs darbo partnerystės santykiai, atsakys laikas“, – pasakoja verslininkė.
Mindaugas Gruodis, elektronikos sistemų projektavimu užsiimančios įmonės UAB „Projectum“ vadovas, teigia supratęs, kad galimybių plėstis ir potencialo vystyti verslą Rytuose tikrai yra – JAE aktyviai vyksta statybų procesai, o inžinieriai iš Europos ten yra labai palankiai vertinami.
Pasak M. Gruodžio, vienas naudingiausių susitikimų Dubajuje vyko JAE užsienio prekybos sektoriuje, kuriame buvo dalinamasi esmine informacija: konkretūs žingsniai norint pradėti verslą JAE, reikalavimai įmonės steigimui.
„Norint steigti įmonę JAE, investuotojas privalo susirasti vietinį partnerį, kuris turi tapti ir įmonės bendrasavininku. Be to,jam turėtų priklausyti ne mažiau nei 51 proc. įmonės akcijų. Tokį reikalavimą vertinau skeptiškai, tačiau vėliau, pabendravus su Dubajuje veiklą vystančiais lietuvių verslininkais, paaiškėjo, kad toks vietinis partneris iš tikrųjų galibūti labai naudingas. Jis gelbsti sprendžiant biurokratinius klausimus, kuriųten gausu, jo rekomendacija taip pat yra labai svarbi derantis su vietiniais užsakovais, ne visuomet palankiai sutinkančiais atvykėlius,“ – sako M. Gruodis.
S. Krivicko įmonės „Fasma“, užsiimančios kruopų, miltųir dribsnių gamyba bei pakavimu, marketingo vadybininkei Vitalijai Tautkutei šiverslo misija JAE buvo jau 3-ioji. V. Tautkutė sako, kad parsivežti realių partnerysčių iš Dubajaus prireiks laiko ir pastangų. „Tai yra didelė rinka ir didelės galimybės, tačiau reikia investuoti daug savo laiko, megzti ryšius.Manau, verslo misijos padeda atrasti neatpažintą kraštą, kultūrą ir ją suprasti– Persų įlankos šalių žmonių verslas yra grįstas pasitikėjimu. Lietuvoje mesdar daug ko nežinome apie šias šalis ir dažniausiai iš nuogirdų esame susidaręklaidingą nuomonę, o tokios verslo misijos padeda išsklaidyti stereotipus irpažinti vietinę verslo virtuvę iš vidaus“, – reziumuoja V. Tautkutė.
Įvertindama 2014–2020 m. eksporto gaires, LVK atkreipia dėmesį į lietuviškos kilmės paslaugų bei prekių prioritetinius tikslus: išlaikyti turimas eksporto pozicijas užsienio rinkose, diversifikuoti produkciją ir sumažinti riziką dėl netekčių Rusijos rinkoje. Konstruktyviai vertindama vykstančias įvairias tarptautines parodas bei esamą didelį įmonių suinteresuotumą, LVK siekė pritraukti kuo daugiau įmonių, kurios galėjo tikslingai pasinaudoti „Naujų galimybių“ priemone eksporto rinkų plėtrai įvairiose užsienio valstybėse bei savo rinkoje.
LVK nuomone, priemonė „Naujos galimybės LT“ – viena sėkmingiausių Ūkio ministerijos įmonių grupių eksporto skatinimo priemonių.
Projektas buvo įgyvendinamas 2015 m. spalio 8 d. –2018 m. kovo 31 d. Projekto metu buvo suorganizuota 13 eksporto skatinimo renginių: 4 verslo misijos ir dalyvavimas 9 tarptautinėse parodose Lietuvoje iružsienyje. Projekto metu net 83 Lietuvos įmonės turėjo galimybę pasinaudoti šia eksporto skatinimo priemone.