Lietuvos verslininkų kelias į Artimuosius Rytus – per Dubajų

Lietuvos verslininkų kelias į Artimuosius Rytus – per Dubajų

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) plėsdama tarptautinę veiklą, organizavo jau ketvirtąją verslo misiją į Jungtinius Arabų Emyratus (JAE), Dubajų. Ši misija daugumai dalyvių nebuvo pirmoji: išsianalizavę rinką ir susiradę naudingų kontaktų, jie grįžo su tikslu priminti apie save, užmegzti glaudesnius ryšius ir praplėsti bendradarbiavimo galimybes.

Pirmoji misija – apšilti kojas, antrojoje – prasideda tikrasis darbas

Vykdami pirmą kartą į JAE verslininkai gavo puikias galimybes susivokti, kaip įeiti į  Artimųjų Rytų rinką, kokie jos poreikiai, o antrą kartą – jau vyko darbas su užmegztais kontaktais, siekiant sulaukti konkretaus rezultato.

„Išvykęs į pirmąją misiją galėjau aiškiau susivokti, kokie produktai vyrauja rinkoje, o kokių paklausa mažiausia. Pavyzdžiui, pastebėjome didelį poreikį blizgių detalių, aukso, lempučių, šviestuvų, kitaip tariant – glamūro. Toks buvo pirmas įspūdis, o štai antra kelionė jau buvo konkretus žingsnis į priekį, jos metu dar kartą susitikome su verslininkais, užsimezgė ryšiai“, – dalinasi patirtimi UAB „Kazliškės“ atstovas Žilvinas Bartkus.

Jam antrina ir UAB „PROJECTUM“ atstovas Mindaugas Gruodis, kuris savo pirmąją misiją taip pat labiau prisimena kaip apžvalginę.

„Pirmoji mano misija į Dubajų buvo labiau strategijos paruošimo tikslais, kad atsirastų aiškesnis suvokimas dėl įmonės steigimo ir, išvis, ar verta tai daryti. Pirmos išvykos metu tokių konkrečių kontaktų, su kuriais galėčiau tęsti bendradarbiavimą kaip šį kartą – neturėjau, o dabar jau buvo ryšys ir susirašinėjimai, tad misijos metu bendravimas vyko toliau“, – teigia verslininkas.

UAB „ARCHES“ atstovui architektui Edgarui Neniškiui ši misija į JAE buvo pirmoji, tad jis pasinėrė į rinkos analizę ir pirmųjų kontaktų užmezgimą.

„Turi stebėti rinką, jei nori į ją pakliūti, jei tau yra įdomu. Nauja informacija yra svarbi ir visada naudinga, išvykos metu, manau, pavyko susidaryti aiškesnį vaizdą, kuo gyvena Artimųjų Rytų žmonės, kas jiems svarbu, kas populiaru. Tai yra labai reikšminga rinkos analizės dalis“, – sako E. Neniškis.

Verslo pietūs – nauji bendradarbiavimo horizontai

Kaip teigia architektas E. Neniškis, jam verslo pietūs padėjo susipažinti su skirtingais verslininkais.

„Verslo pietūs labai naudingi naujų pažinčių klausimu, čia galėjau susitikti nemažai žmonių iš savo sektoriaus, susipažinau ir su žymia architekte iš Lietuvos, kuri jau ne vienerius metus dirba Dubajuje. Ji papasakojo, kaip viskas vyksta JAE, supažindino su žaidimo taisyklėmis, atskleidė prioritetus, vertybes, organizacinius niuansus. Tokių dalykų Lietuvoj būdamas nei sužinosi, nei išsiaiškinsi“, – pasakoja verslininkas.

Ž. Bartkui didžiausią įspūdį paliko susitikimas su atstovais iš „Dubajaus prekybos ir pramonės rūmų“. Pasak jo, kitas labai svarbus dalykas – gebėti tinkamai komunikuoti ir neskubinti įvykių.

„Iš pradžių, greičiausiai, svarbiausias dalykas – pasitikėjimas ir rimtumo pojūtis, kuomet potencialus klientas pradeda pasitikėti tavimi, tik tada galima pereiti prie techninių diskusijų. Vis tik, kiek užtrunka laiko, kol atsiranda toks ryšys, negalėčiau įvardyti, nes kiekvienam tai vyksta labai individualiai. Pripažinsiu, po pirmos misijos nesulaukėme nei vienos užklausos, bet po antros, kai nuvykome dar kartą ir pasiūlėme susitikti, tada jau prasidėjo tikrasis bendravimas. Su žmogumi reikalingas gyvas ryšys, jie turi suprasti, jog mes ne už jūrų marių, bet esame čia, šalia“,  – tvirtina verslininkas.

Verslo misijos – galimybė Lietuvos verslininkams padidinti eksporto galimybes

Verslininkams verslo misijos ne tik padėjo susipažinti su skirtingų šalių rinka, bet ir atvėrė naujas bendradarbiavimo galimybes, tad paklausti, ar verta vykti į tokias misijas ir kodėl, jie vienbalsiai atsakė teigiamai, negailėdami patarimų.

„Dubajuje į Lietuvą žiūrima kaip į aukštos kokybės šalį, nes mes priklausome Europos Sąjungai. Jų akyse tai kokybės ženklas, esame matomi kaip aukštos pridėtinės vertės, aukštos kokybės regionas. Tad jau vien dėl to Lietuvos gamintojams vertėtų atkreipti dėmesį į JAE rinką“, –  teigia Ž. Bartkus.

M. Gruodis ragina verslininkus neapsiriboti tik viena išvyka į tokias misijas, nes tai skatina šalies ir jos verslininkų žinomumo didinimą.

„Pirmoje misijoje dažnai neužtenka laiko viską apčiuopti, nes iš pradžių, juolab, kai atsiduri tokioje nežinomoje šalyje, kaip JAE, turi išsiaiškinti verslo bei įvairių struktūrų veikimo principus, tad kontaktų užmezgimui dažnai pritrūksta laiko. Taip pat tokioms tolimoms šalims Lietuvos vardas nėra gerai žinomas, o tokios misijos padeda visiems pranešti apie save, kas vėliau gali turėti įtakos išėjimui į užsienio rinką bei eksportui“, – dalinasi patirtimi M. Gruodis.

Lietuvos verslo konfederacija įgyvendina projektą „Kūrybinių industrijų kelias eksporto link“ finansuojamą pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ priemonę Nr. 03.2.1-LVPA-K-801 „Naujos galimybės LT“.