Po verslo misijos Kinijoje – Lietuvos įmonių optimizmas dėl naujų veiklos horizontų

Po verslo misijos Kinijoje – Lietuvos įmonių optimizmas dėl naujų veiklos horizontų

Tamprūs verslo ryšiai su ekonomikos milžine vadinamos Kinijos įmonėmis pastaruoju metu yra ne vienos Lietuvos įmonės tikslas. Tačiau norint jį pasiekti pirmiausiai reikia užmegzti tiesioginį kontaktą su kinų verslininkais, kurie į atkeliaujančias užklausas elektroniniu paštu dažnai numoja ranka. Taip tikina neseniai iš Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) organizuotos verslo misijos Kinijoje grįžę mūsų šalies įmonių atstovai, tikintys naujomis bendradarbiavimo galimybėmis.

Į pietų Kinijoje įsikūrusį Guangdžou miestą šįkart keliavo lietuvių verslininkų delegacija, susidedanti iš 17 mūsų šalies įmonių bei LVK atstovų. Pasak LVK projektų direktorės Gabrielės Gaubienės, šiuo vizitu siekta ne tik skatinti Lietuvos ir Kinijos ekonominių santykių plėtrą, bet ir stiprinti lietuviškų įmonių prekių bei paslaugų eksportą į daugiausiai gyventojų turinčią šalį pasaulyje.

„Tikime, kad tokio pobūdžio misijos padeda vystant ir įvairius tarptautinio bendradarbiavimo projektus ir, be abejo, pritraukiant kinų investicijas į Lietuvą. Atsižvelgiant į tai, buvo sudaryta ir vizito programa.

Lietuvos verslininkų delegacija susitiko su Kinijos tarptautinės prekybos skatinimo taryba, plėtojančia verslo ryšius su užsienio šalimis. Be to, mūsų šalies įmonių atstovai buvo pasveikinti pirmą kartą atvykę į visame pasaulyje garsią „CIFM/ Interzum Guangzhou“ parodą“, – teigė LVK generalinis direktorius Andrius Nikitinas.

Minėtoje parodoje kiekvienais metais ypač didelis dėmesys skiriamas baldų gamybos, interjero dizaino ir medienos apdirbimo tendencijoms ir naujovėms apžvelgti. Anot šiose verslo srityse ne pirmus metus dirbančių Lietuvos verslininkų, vizito tokio masto parodoje vertė neabejotina, tačiau, ar atneš ji naudą naujų klientų ir užsakymu pavidalu, parodys laikas.

„Kontaktų susirinkome tikrai nemažai, o vien dėl to šis vizitas atnešė didelę naudą. Nes, kaip rodo mūsų patirtis, užmegzti ryšius su potencialiais partneriais užsienyje, ne tik Kinijoje, nusiuntus tik elektroninį laišką beveik neįmanoma. Todėl ir reikalingas tiesioginis kontaktas, kurį užmezgėme šioje įdomioje rinkoje, kuri gamina kone viską“, – tikina verslo misijoje dalyvavusi „NP5 Constructions“ vadovė Lidija Daugirdaitė.

Šios įmonės, užsiimančios gyvenamųjų namų projektavimu ir lengvo plieno karkaso elementų gamyba, atstovė teigė, kad parodoje Guangdžou dėmesį itin traukė patrauklios kinų statybos medžiagų gamintojų siūlomos kainos.

Verslo misijų nauda ieškant naujų rinkų ir plečiant turimus kontaktus, neabejoja ir Renaldas Marcišauskas, vadovaujantis individualius namus projektuojančiai Šiaulių bendrovei „NP5“. Pastaroji Kinijoje pristatė plėtojamą interneto platformą, architektūros paslaugas paverčiančią produktais, kuriuos gali įsigyti žmonės iš viso pasaulio.

„Turėjome oficialių ir neoficialių susitikimų su Kinijos verslininkais. Buvo suteikta puiki galimybė bendrauti ir apsikeisti kontaktais. O tai, kiek mūsų verslui buvo naudinga verslo misija į Kiniją, parodys ateitis“,  – mano R. Marcišauskas.

Adresų knygą naujų potencialių verslo partnerių Kinijoje kontaktais praplėtė ir kitas verslo misijos dalyvis, interjerą kuriančios dizaino studijos „Rimartus“ įkūrėjas Rimantas Špokas.

„Pats parodoje mezgiau kontaktus, nes domina dizaino sprendimų eksportas į Kiniją. Kinai šiuo klausimu kol kas nesako nei „taip“, nei „ne“, viskas yra diskusijų klausimas ir priklauso nuo to, ką galime pasiūlyti iš jų norimų dalykų“ , – pastebi R. Špokas. Jis atkreipia dėmesį, kad užmegztų ryšių panaudojimas verslo augimui reiškia nuolatinį darbą.

„Ar dirbsime ta linkme ir visa tai duos realios naudos naujų užsakymų pavidalu? Šiandien dar anksti sakyti, bet, aišku, to norėtųsi“, – teigia neseniai iš verslo misijos Kinijoje grįžęs dizaineris.

LVK konstruktyviai vertindama vykstančias įvairias tarptautines parodas bei esamą didelį įmonių suinteresuotumą, siekia pritraukti kuo daugiau įmonių, kurios galėjo tikslingai pasinaudoti „Naujų galimybių“ priemone eksporto rinkų plėtrai įvairiose užsienio valstybėse bei savo rinkoje.

LVK generalinio direktoriaus Andriaus Nikitino nuomone, priemonė „Naujos galimybės LT“ – viena sėkmingiausių Ekonomikos ir inovacijų ministerijos įmonių grupių eksporto skatinimo priemonių, kuri atveria galimybes lietuviškų prekių ir paslaugų eksportui visame pasaulyje.

Lietuvos verslo konfederacija įgyvendina du eksporto skatinimo projektus, finansuojamus pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ priemonę Nr. 03.2.1-LVPA-K-801 „Naujos galimybės LT“.