Įgyvendinant projektą „Kūrybinių industrijų kelias eksporto link“, š.m. sausio 21-27 dienomis Lietuvos verslo konfederacija surengė penktąją verslo misiją į Dubajų, Jungtinius Arabų Emyratus. Kaip ir ankstesnių verslo misijų, vykusios misijos pagrindinis tikslas buvo skatinti Lietuvos ir Jungtinių Arabų Emyratų ekonominių santykių plėtrą, kuriant naujus kontaktus tarp šalių verslo atstovų.  

Siekiant plėsti eksporto ir bendradarbiavimo galimybes, Lietuvos verslininkų delegacija lankėsi Tarptautiniuose prekybos rūmuose Jungtiniuose Arabų Emyratuose (The International Chamber of Commerce United Arab Emirates (ICC UAE)). Susitikimo metu delegacijos dalyviai turėjo progą prisistatyti JAE rinkų verslo atstovams, užduoti norimus klausimus bei kurti potencialias verslo partnerystes.

Sudalyvauta Tarptautinių prekybos rūmų Jungtiniuose Arabų Emyratuose kartu su partneriais organizuotame seminare „Doing business in UAE“ (liet. k. Verslo kūrimas JAE) Seminaro metu išklausytas pranešimas apie Lietuvai siūlomas prioritetines eksporto kryptis, verslo galimybes bei aplinką (verslo kūrimo formas, mokestines sąlygas ir kt.) JAE rinkoje. Verslininkų delegacija taip pat aplankė ir EXPO 2020 parodą.

Pasak misijos dalyvio, UAB „Archispektras“ projektų vadovo Evaldo Žurkaus, tokio tipo misijos  leidžia atrasti kitas kultūras: „Tiesiogiai susipažinti su šalimi ir jos kultūra, parodose pažiūrėti specializuotos srities tendencijas ir naujoves, užmegzti kontaktus su žmonėmis iš aplankytos šalies ir kartu važiuojančiais į verslo misijas“. 

UAB „Kauno Jiesios“ direktorės, Dalios Radvilavičiūtės, nuomone,  šios verslo misija didžiausia nauda yra sudaryta galimybė ieškoti kontaktų dėl galimo bendradarbiavimo įvairiose šalyse, gauti verslui aktualios informacijos: „Seminaro metu sužinojome pagrindinius žingsnius, norint pradėti vystyti verslą JAE“, – minėjo Dalia.

Kertinį tokio tipo verslo misijų aspektą pastebėjo UAB „Interkodas“ direktorius Minvydas Liubertas, teigdamas, jog verslo misijos per gyvą bendravimą sudaro puikias sąlygas užmegzti efektyvų ryšį  su potencialiais klientais, tiekėjais, partneriais: „Gyvas pokalbis bene efektyviausias būdas padaryti įspūdį, įgyti pasitikėjimą, apsikeisti aktualia informacija. Išvykos į kitas šalis, leidžia praplėsti akiratį, pamatyti naujų verslo aplinkų, verslo modelių, įžvelgti naujų rinkų, naujų galimybių. Fiziškai pabuvus kitose šalyse galima greičiau pajusti kultūrų skirtumus ir suvokti kaip reikėtų ten vystyti verslą”.

„Bendraudama su verslo misijos dalyviais pastebėjau, kad susidomėjimas B2B renginiais, kurie skatina verslo plėtrą į užsienio šalis, yra akivaizdus. Džiaugiuosi, jog įgyvendindami projektą galime įmonių atstovams suteikti galimybę susipažinti su verslo aplinka Jungtiniuose Arabų Emyratuose bei EXPO 2020 parodos metu padėti  užmegzti potencialaus verslo kontaktus. Norėčiau akcentuoti, kad vien tik dalyvavimas verslo misijose verslo plėtros į užsienio rinkas garantuoti negali.

Tik paties verslininko gebėjimas ir iniciatyva pasinaudojant suteiktomis verslo misijos metu galimybėmis bei gauta informacija, jo sprendimas nuosekliai, kryptingai ir atkakliai tęsti bendradarbiavimo paieškas, gali duoti teigiamus rezultatus. Suteikti šias galimybes ir yra verslo misijos esmė.  Mano palinkėjimas visiems verslo misijos dalyviams būtų nestokoti išradingumo ir iniciatyvos, ieškant verslo galimybių ir eksporto nišų, ir taip  prasmingai prisidėti prie verslo misijų įgyvendinimo“, – minėjo LVK projektų vadovė Dalia Toločkaitė.

Lietuvos verslo konfederacija įgyvendina projektą „Kūrybinių industrijų kelias eksporto link“, finansuojamą pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ priemonę Nr. 03.2.1-LVPA-K-801 „Naujos galimybės LT“.

Panašūs įrašai