Šiuolaikinės organizacijos yra linkusios pabrėžti, kokią svarbą jų veikloje daro bendruomeniškumas. Bendruomeniškumo pagrindinis tikslas yra tenkinti bendruomenių viešuosius poreikius ir spręsti aktualias socialines problemas. Vienas iš svarbiausių visuomenės aspektų yra organizuotos ir tvirtos bendruomenės, kurios padeda gana operatyviai ir tikslingai išspręsti visai visuomenei ar jos daliai tenkančius sunkumus ir pasiekti tikslus. Bendruomenė yra pagrindinis visuomenės gyvenimo kokybės socialinis junginys, užtikrinantis racionalų daugelio socialinių funkcijų veikimą, vystantis socialinį-psichologinį žmogaus amžių, palaikantis socializacijos procesą.
Pastaruoju metu, vertinant verslo aplinką, daug dėmesio sulaukia bendruomeniškumas – bendruomenė, kuris yra svarbus požymis, lemiantis socialinės organizacijos kokybę. Bendruomeniškumui asmenų grupėje būdingi trys variantai kaip abipusių pastangų ir išteklių suvienijimo forma. Tai emociškai susipynusių ir vienas kitą stiprinančių ryšių, taip pat įsipareigojimo laikytis bendrų vertybių, standartų ir tikslo bei aukšto lygio atskaitomybės tinklas. Bendruomeniškumą apibrėžia poreikių tenkinimas, narystė ir bendras emocinis ryšys. Žmonės, turintys daug bendrų interesų, yra svarbiausias bendruomenės aspektas, todėl žmogus yra pats vertingiausias išteklius.
Bendruomeniškumas gali būti neįkainojama platforma reklamuoti įmonės produktus ir paslaugas. Organizacijos dažnai skelbiasi esančios bendruomeniškos ir didelį dėmesį skiriančios bendruomenių gyvenimo gerinimui ir socialinių problemų sprendimui, tačiau neretai tai naudojama kaip rinkodaros priemonė, kurios nuoširdumą ir tikrumą turi įvertinti pats vartotojas. Įmonės reguliariai įsitraukdamos į bendruomenės veiklą, puoselėja teigiamą darbo kultūrą ir tai gali padėti užmegzti tvirtus ryšius su vietos bendruomenėmis. Taip pat skatinant bendruomeniškumą versle yra palaikomi žmonės, kuriems reikia pagalbos, ir keičiami gyvenimai į gerąją pusę.
Vienas geresnių įmonės bendruomeniškumo pavydžių yra ,,Mezgimo akademija“. Šioje organizacijoje daugiausiai dirba namuose gyvenančios mamos iš visos Lietuvos. Dauguma jų gyvena kaimuose ir mažesniuose miesteliuose, ten, kur darbo vietų itin trūksta. Ši įmonė kviečia kiekvieną pirkėją prisidėti prie drabužį numezgusios moters svajonės išpildymo – Mezgėjų Svajonių Fondo. Pirkėjai noriai renkasi aukoti šiai iniciatyvai, o fondo lėšomis yra įgyvendinamos gaminį numezgusios mezgėjos svajonė. Svajonės būna įvairiausios, kaip pavyzdžiui išmokti vairuoti automobilį ir įgyti teises ar įvaldyti kompiuterinį raštingumą. Organizacijoje socialinės iniciatyvos yra kuriamos atvirai įsitraukiant visam kolektyvui.
Daugiau apie bendruomeniškumo svarbą, naudą ir jo pavyzdžius galėsite išgirsti dalyvaudami renginyje „Socialinė atsakomybė versle: kiek esame bendruomeniški?“, kuris vyks vasario 10 d. 14:00, Microsoft Teams platformoje. Renginys nemokamas, tačiau visi norintys dalyvauti turi užsiregistruoti šioje formoje.
Straipsnis parengtas Lietuvos verslo konfederacijos, įgyvendinant projektą „Įmonių socialinės atsakomybės skatinimas“, finansuojamą Europos socialinio fondo lėšomis.