Artėjant rugpjūčio 1 d., kai Kauno senamiestyje pradės veikti mažos taršos zona, Lietuvos verslo konfederacija ir jos atstovaujamos platformos „Wolt“ bei „Bolt“ teigia, kad nenumačius tikslių išimčių nukentės verslas ir vartotojai, o taršos mieste gali ir padaugėti. LVK prašo trumpuoju laikotarpiu netaikyti mažos taršos zonos rinkliavos, kad būtų laiko rasti subalansuotus sprendimus.

„Palaikome Kauno miesto Tarybos sprendimą įvesti mažos taršos zoną, tačiau svarbu numatyti išimtis, nepaneigiančias pačios mažos taršos zonos integralumo. Kaunas pirmasis Lietuvoje nustatė tokią zoną ir dėl to svarbu numatyti laiko suderinti sprendimus su visomis suinteresuotomis pusėmis. Kitaip nukentės Senamiesčio gyventojai, verslas ir vartotojai visame Kaune“, – sako LVK politikos patarėjas Vilius Kriaučiūnas.

Vienas opiausių klausimų verslui – nuo rugpjūčio 1 d. kurjerių, pavežėjų ir automobilių dalijimosi platformų automobiliams kiekvieną kartą įvažiavus į Senamiestį bus taikomas 2 Eur mokestis. Anot maisto pristatymo, pavėžėjimo ir automobilių dalijimosi paslaugas teikiančių platformų, tai gali lemti mažesnį šių paslaugų prieinamumą ir paslaugų kainų augimą. Pavyzdžiui, kurjeriai, išvežiojantys maistą, per valandą gali suvažinėti į Senamiestį ir atgal 4-5 kartus, o pagal naująją tvarką už kiekvieną tokį įvažiavimą reikės susimokėti po 2 Eur.

Anot LVK, dėl to didės restoranų kaštai ir kainos vartotojams, kris Senamiesčio restoranų konkurencingumas, bus mažiau patogu naudotis automobilių dalijimosi ir pavėžėjimo paslaugomis, skatinančiomis palikti automobilį namie ir taip mažinančiomis kietųjų dalelių taršą, mažinančiomis parkavimo vietų užimtumą.

Nenumačius svarbių išimčių, didžiausias poveikis verslui ir vartotojams prognozuojamas žiemą.

„Mūsų duomenimis, žiemos sezono metu užsakymai išsinešimui gali sudaryti iki 50 proc. restoranų gaunamų pajamų. Kitaip nei vasarą, kai apie pusė užsakymų pristatoma dviračiais ar paspirtukais. Žiemą kurjeriai daugiausiai užsakymus veža automobiliais, nes esant sudėtingoms oro sąlygoms mikromobilumo transporto priemonės dažnai gali būti netinkamos naudoti. Jeigu automobiliams, kuriais pristatomas maistas ar prekės, bus pradėtas taikyti 2 Eur mokestis, tai reikšmingai didins užsakymų kaštus. Turime įvertinti naujų apribojimų poveikį pristatymo paslaugas teikiančioms įmonėms ir rasti sprendimus, kitaip nukentės verslas, kurjeriai ir, galiausiai – vartotojai“, – teigia „Wolt Baltics“ generalinis direktorius Mantas Lomsargis

Anot įmonės „Bolt“ atstovų, nenumačius išimčių pokyčiai Senamiestyje atsilieptų ne tik maisto pristatymo, bet ir pavėžėjimo bei trumpalaikės automobilių nuomos paslaugoms ir jų vartotojams.

„Pavėžėjimo, automobilių dalijimosi paslaugos kaip tik yra tie sprendimai, kurie gali padėti Kaune sumažinti privačių automobilių skaičių, nes suteikia gyventojams daugiau patogių alternatyvių judumo pasirinkimų. Be to, tokios paslaugos ypač aktualios naktį, kai nevažiuoja viešasis transportas, tad neužtikrinus išimčių alternatyviems judumo sprendimams, gali nukentėti ir Senamiesčio naktinė ekonomika. Tikime, kad kartu su savivaldybe galime rasti išeičių, pavyzdžiui, pavežėjams ir kurjeriams apribojant įvažiavimo laiką“, – sako „Bolt“ pavežėjimo paslaugų operacijų vadovas Laimonas Jakštys.

LVK mato eilę galimų sprendimų, kurie nepaveiktų mažos taršos zonos integralumo, tačiau sumažintų neigiamą jos poveikį verslui ir gyventojams. LVK tikisi, kad ateinančiomis dienomis Kauno miesto savivaldybės administracija kartu su verslu aktyviai ieškos geriausių sprendimų, kurie užtikrintų žemą taršos lygį Senamiestyje, bet nesukurtų perteklinių kaštų Senamiesčio verslui ir gyventojams.

#VerslasLietuvai

Panašūs įrašai