Vyriausybės paramos verslui planas priimtas jau prieš mėnesį, tačiau COVID-19 pandemijos paveiktos įmonės bandydamos pasinaudoti pagalbos priemonėmis vis dar susiduria su daugybe klausimų. Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) nuomone, verslas lengviau tvarkytųsi su koronaviruso iššūkiais bei jo pasekmėmis, jei būtų užtikrintos operatyvesnės konsultacijos dėl Vyriausybės ir Seimo patvirtintų pagalbos verslui priemonių bei šiuo metu aktualiausių klausimų susijusių su koronavirusu.
Verslo atstovai siūlo prie Ekonomikos ir inovacijų ministerijos įsteigti informacinį centrą, kur svarbius klausimus būtų galima susitvarkyti vienoje vietoje, nuotoliniu būdu. „Vieno langelio“ principu, be papildomų paieškų ar kontaktų, būtų operatyviai gaunama aktualiausia informacija ir konsultacijos apie paramos verslui priemones bei su koronavirusu susijusius įstatymų pakeitimus.
„Nuo Vyriausybės ir Seimo ypatingos skubos tvarka priimtų svarbių ir šiuo metu labai reikalingų sprendimų dėl pagalbos priemonių verslui paketo praėjo mėnuo. Deja, dauguma pristatytų priemonių dar neveikia.
Pastebime, kad bandydamos pasinaudoti pagalbos priemonėmis verslui bei ieškodamos informacijos įmonės pasimeta bei susiduria su praktinėmis problemomis.
Pavyzdžiui, Užimtumo tarnybos informacinės sistemos neatlaiko besikreipiančių dėl subsidijų už prastovas srauto, įmonėms, susidūrusioms su beprecedente situacija kyla daug klausimų susijusių su mokesčiais, darbo santykių reguliavimu ir panašiai, tačiau ne visada arba tiesiog negreitai randami ieškomi atsakymai“, – teigia LVK prezidentas Valdas Sutkus bei priduria, jog labai dažnai, norint gauti aktualiausią, su pagalba verslui susijusią informaciją, įmonių atstovams tenka dairytis net keletoje skirtingų vietų.
Prie viešai skelbiamos informacijos bei statistikos apie šalies ūkio situaciją, ieškant konkrečių atsakymų, kaip elgtis tam tikroje situacijoje, detalesnė ir tiksli informacija daugeliu atvejų gaunama tik iš atskirų valstybės institucijų tokių kaip UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) arba SODRA. Informacijos ieškojimas skirtinguose šaltiniuose kainuoja nemažai laiko, todėl įmonės tam tikrais atvejais pavėluoja priimti sprendimus, nors tą daryti reikia skubiai.
„Vieningas konsultavimo ir informacijos teikimo modelis Lietuvoje aptarinėjamas jau ne vienerius metus ir sėkmingai pritaikomas daugumoje sričių. Pavyzdžiui kai kuriose miestų savivaldybėse, kur gyventojai konsultacijas dėl paramos būstui, socialinių išmokų, statybos ir teritorijų planavimo ir t.t. gauna vienoje vietoje
Jeigu taip pačiai, „vieno langelio“ principu informacija dėl šiuo metu aktualiausių klausimų susijusių su koronavirusu – mokestinių, darbo santykių reguliavimo ir pan. taip pat būtų randama vienoje vietoje, sutaupytume nemažai laiko. Daugumai įmonių būtų galima priimti kur kas operatyvesnius sprendimus, o laiku sprendimus priimantis šalies verslas, galimai, nukentėtų mažiau“, – situaciją vertina V.Sutkus.
Verslo atstovų nuomone, informacinio centro prie Ekonomikos ir inovacijų ministerijos įsteigimas, kur netrūktų detalios informacijos apie Vyriausybės ir Seimo patvirtintas pagalbos verslui priemones bei šiuo metu aktualiausius klausimus susijusius su koronavirusu, ne tik gerokai palengvintų tinkamiausių sprendimų paiešką asmenims, kurie dėl COVID-19 pandemijos atsidūrė sunkioje padėtyje, tačiau tuo pačiu užtikrintų ir sklandesnį valstybinių institucijų darbą, kurios pandemijos metu patiria didelę apkrovą bei nespėja suteikti operatyvios pagalbos tiems, kurie į jas kreipiasi.