Nuo sausio 1 d. įsigaliojus Pelno mokesčio įstatymo pakeitimams, kuriais bus įvedami su tarša susiję automobilio įsigijimo kainos bei nuomos išlaidų atskaitos ribojimai, mokestinė našta įmonėms taps dar sunkesnė. Sudėjus visus mokesčius, mokėtina suma gali siekti net 50-60 % įsigyto automobilio vertės.

Pasak Viliaus Kriaučiūno, LVK politikos patarėjo, verslas iš esmės palaikė eilę aplinkosauginių mokestinių iniciatyvų, bet prieštaravo ribotai automobilių atskaitai Pelno mokesčio tikslais.

Pirmiausia dėl to, kad įvedamas trigubas apmokestinimas.

„Nuo automobilio kainos negalima atskaityti PVM, taip pat reikia mokėti GPM. Neseniai VMI sugriežtino sąlygas, paaiškinusi, kad kelionė į darbą ar iš jo tarnybiniu automobiliu vertintina kaip automobilio naudojimas asmeniniais tikslais, o dabar bus ribota ir atskaita pelno mokesčio tikslais. Nesuprantama, kodėl automobilis yra tokia ypatinga prekė, ypač kai jau ir taip automobiliai yra apmokestinami PVM ir GPM“, – sako V. Kriaučiūnas.  

Kita priežastis – didėjanti administracinė našta verslui, kai nauda valstybei – minimali.

„Skirtingiems automobiliams bus taikoma skirtinga atskaita, reikės vesti apskaitą atskiriems automobiliams, skirtingai fiksuoti nusidėvėjimą. Valstybė iš šio pasiūlymo ketina surinkti mažiau nei 10 mln. Eur – tai labai mažai. Tačiau su šiuo reguliavimu užkrauna daug reguliacinės naštos, ypač didelį transporto priemonių parką turinčių įmonių finansininkams. Deja, reguliacinės naštos kaštai teisėkūros procese įvertinti nebuvo“, – aiškina V. Kriaučiūnas.

V. Kriaučiūno nuomone, iš aplinkosauginės pusės būtų teisingiau įvesti automobilio taršos mokestį, kuris būtų taikomas visiems ekonomikos dalyviams, ne tik įmonėms.

„Su tokiu mokesčiu surinktumėm daugiau nei dešimt kartų daugiau lėšų į biudžetą, taigi, tokia apimtimi papildytų biudžetą darnaus judumo iniciatyvoms finansuoti ir tokia pat apimtimi paskatintų tiek įmones, tiek gyventojus įsigyti mažesnius ar energiškai efektyvesnius automobilius“, – mano V. Kriaučiūnas

#VerslasLietuvai

Panašūs įrašai