Kas trečias tėvas (32 proc.) Lietuvoje niekada nekalba
su vaikais apie sumą pinigų, kurią gali skirti kalėdinėms išlaidoms, 41 proc.
teigia apie tai kalbantys kartais ir tik 25 proc. – nuolatos. Dažniausiai su
vaikais apie kalėdines išlaidas nekalba tėvai iki 34 metų amžiaus (56 proc.).
Taip pat kas ketvirtam tėvui (25 proc.) sunku su vaikais kalbėti apie
subalansuotą kalėdinio biudžeto svarbą. Tai rodo „Danske Bank” grupės užsakymu
atlikto visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad 25 proc. tėvų šiais
metais planuoja vaikams dovanoti tik praktiškas dovanas, o 48 proc. – ir
praktiškas, ir laisvalaikio dovanas. Dažniau laisvalaikio dovanas ketina
dovanoti tėvai iki 34 metų amžiaus.
„Šie tyrimo rezultatai rodo, kad jaunesni tėvai,
turintys mažų vaikų, nekalba su jais apie išlaidas Kalėdoms, nes mažieji,
greičiausiai, tiki Kalėdų seneliu ir labiau laukia laisvalaikio, o ne praktiškų
dovanų. Su vyresniais vaikais tėvai dažniau pasikalba apie išlaidas Kalėdoms“,
– sako Gerimanta Stankutė, Danske banko
socialinės veiklos ir edukacinių projektų vadovė.
Kaip rodo tyrimas, beveik pusė tėvų (44 proc.) kartu
su vaikais perka jiems skirtas dovanas – 11 proc. taip elgiasi visada, o 33
proc. kartais. Dovanas, skirtas kitiems žmonėms, tėvai su vaikais perka dažniau
– 25 proc. kartu su vaikais perka visada, 51 proc. – kartais.
„Laikotarpis iki Kalėdų vaikams – ypatingas. Tuo metu
jie gali dar kartą suprasti, kaip svarbu prisiminti ko nors stokojančius,
artimus žmones, kaip prasmingai išleisti sutaupytus pinigus ar paskirstyti juos
taip, kad galėtum nudžiuginti visus svarbiausius žmones. Tėvai, nebijodami
kartu su vaikais pirkti dovanas, gali nesudėtingai papasakoti pinigų valdymo
principus”, – teigia Gerimanta Stankutė, Danske banko socialinės veiklos ir
edukacinių projektų vadovė.
Pasak G. Stankutės, kalėdinis laikotarpis neturėtų
būti vienintelis laikas su vaikais aptarti pinigų temą, nes finansinio
raštingumo, kaip ir kitų vaiko žinių, ugdymas turėtų tapti prioritetu
šeimose.
Visuomenės nuomonės tyrimą „Danske Bank“ grupės
užsakymu šių metų spalio mėnesį atliko tyrimų bendrovė „YouGov“.