Šiuolaikiniame
banke ar kredito įstaigoje vis didesnę reikšmę įgauna specializuoti
programiniai sprendimai, kurių galimybių ir funkcijų paletė itin plati: nuo mokėjimo
operacijų, savitarnos įrangos apsaugos iki verslo duomenų analizavimo, procesų
valdymo. Naujovės šioje srityje keičia įprastus darbo procesus ir leidžia
pasiūlyti klientams patogesnių sprendimų.
Specializuotą
programinę įrangą kuriančios bendrovės „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2),
priklausančios įmonių grupei „Penki kontinentai“, direktoriaus pavaduotojas
Tomas Augucevičius teigia, kad bankomatų ir kitų savitarnos įrenginių funkcionalumas
bei pritaikymas konkretiems klientų poreikiams kasmet didėja. „Įdiegus atitinkamą
programinį sprendimą, galima ženkliai išplėsti savitarnos įrenginio funkcijas.
Jau šiandien pasaulyje naudojami savitarnos įrenginiai, kurie leidžia klientui
sumokėti mokesčius, pasipildyti mobiliųjų operatorių sąskaitas, įsigyti lėktuvo
bilietų, užsisakyti viešbutį“, – sakė BS/2 atstovas.
Įvairios
mokėjimo operacijos – savitarnos įrenginiuose
Vienas iš
tokių sprendimų – BS/2 sukurtas programinis produktas „Payments.iQ“. Jis skirtas gaunamiems mokėjimams tvarkyti, visų rūšių
elektroninėms paslaugoms parduoti, mažmeninės bankininkystės procesams
automatizuoti, „Payments.iQ“ padeda savitarnos įrenginiuose rinkti
mokėjimus iš galutinių vartotojų, kurie naudoja banko korteles ir grynuosius
pinigus.
T. Augucevičiaus teigimu, šis sprendimas yra universalus
ir gali būti naudojamas įvairiuose sektoriuose. „Įgyvendinus keletą „Payments.iQ“
projektų bankuose, kilo mintis jį pritaikyti kitose finansų institucijose. Taip
gimė projektai su kredito organizacijomis. Įsidiegusios sprendimą „Payments.iQ“,
jos pasiūlė savo klientams sumokėti kredito
įmokas savitarnos terminaluose, turinčiuose grynųjų pinigų priėmimo funkciją. Artimiausiu
metu tokių paslaugų turėtų pasiūlyti ir mūsų šalies finansų organizacijos“, – sakė
specialistas.
Efektyvus grynųjų pinigų srautų valdymas
Kitas ne
mažiau svarbus finansų institucijų rūpestis – grynųjų pinigų srautų optimizavimas
ir valdymas. Šią funkciją taip pat sėkmingai užtikrinti padeda specializuoti
programiniai sprendimai.
BS/2
programinis produktas „Cash Logistics.iQ“ skirtas automatizuoti grynųjų pinigų paskirstymą visose jų
įdėjimo ir išėmimo vietose. Ši programinė įranga užtikrina, kad visame organizacijos
padalinių ir savitarnos įrenginių tinkle būtų nuolat palaikomas optimalus
grynųjų pinigų kiekis. „Cash Logistics.iQ“ realiuoju laiku
pateikia informaciją apie aptarnavimo vietų tinklo būklę, siunčia įspėjamuosius
pranešimus, todėl leidžia operatyviai reaguoti į pokyčius, susijusius su
grynaisiais pinigais.
Be to, šis programinis sprendimas padeda planuoti ir efektyviai
atlikti inkasavimo operacijas. Taip pat jis leidžia
numatyti ir suplanuoti ypatingus
periodus, kai padidėja neplanuotų inkasavimo operacijų: algų išmokėjimo
metu, šventinėmis dienomis, kai tikėtinas grynųjų trūkumas. Taip taupomas
laikas ir net iki 25 proc. sumažinamos grynųjų pinigų srautų valdymui skirtos
išlaidos.
Populiarėja mobilieji sprendimai
Augant mobiliųjų
įrenginių skaičiui, siūloma vis daugiau įvairių sprendimų išmaniesiems
telefonams ir planšetiniams kompiuteriams. Finansų institucijų klientai atranda
patogias funkcijas savo mobiliuosiuose įrenginiuose: galimybę atlikti banko
operaciją, susimokėti už prekę ar paslaugą, rasti artimiausią bankomatą ar
gauti mikrokreditą.
T.
Augucevičiaus teigimu, šie sprendimai atveria nemažai galimybių ne tik
mobiliųjų įrenginių naudotojams ir finansų institucijų klientams, bet ir
verslui. „Paspartindama priėjimą prie įvairių informacijos šaltinių per
mobiliuosius įrenginius, BS/2 sukurta mobiliųjų sprendimų platforma „Mobile.iQ“ pagreitina ir palengvina duomenų siuntimą, surinkimą bei
analizę, užtikrina operatyvų reagavimą, palengvina svarbių verslo operacijų
įgyvendinimą ir sprendimų priėmimą“, – sakė pašnekovas.
Šiuos ir
daugelį kitų programinių sprendimų bendrovė jau sėkmingai diegia ir išbando
tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse. Specialisto teigimu, tai – netolima ateitis.