Lietuvos verslo konfederacijos
surengtame susitikime su ūkio viceministru Mariumi Skarupsku aptarti Ūkio
ministerijos administruojamų 2014–2020 m. ES fondų investicijų projektai. Daugiausiai
lėšų bus skirta mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros, inovacijų, smulkiojo
ir vidutinio verslo konkurencigumo skatinimui, taip pat visuomenės švietimui,
žmogiškųjų išteklių didinimui.

„Europos Sąjungos investicijų
projektai stringa daugelyje ministerijų. Tą labai gerai pastebėjo LVK atstovai.
Džiugu, kad iniciatyva paspartinti projektus nuvilnijo ir per valdžios
institucijas. Dėl to po truputį projektai pajudėjo bei pamatėme, kur yra
problemos. Reikia pastebėti, kad Ūkio ministerija buvo pirmoji, kuri paleido
tris priemones“, – teigė M. Skarupskas.

LVK generalinis direktorius
Algimantas Akstinas sakė, kad džiugina ne tik jau startavusios priemonės, bet
ir labai konkrečiai nurodyti planuojami projektų pradžios terminai. Verslui tai
ypatingai svarbu, nes neišjudinus ES pinigų ministerijose, kitąmet tai
skaudžiai pajustų įmonės – neturint darbo, galėtų tekti mažinti etatus.

Pagal pirmajį prioritetą –
„Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų skatinimas“ – Ūkio
ministerija vykdys tokius projektus kaip Inovaciniai čekiai, Intelektas LT,
Inopatentas, Inosertifikavimas, InoKlaster LT, InoConnect LT, SmartInvest LT,
Technostartas LT ir kt. Iš viso jiems bus skirta 326,112 mln. eurų.

Smulkiojo ir vidutinio verslo
konkurencingumo skatinimui bus vykdomi tokie projektai kaip Verslo konsultantas
LT, Inkubatoriai LT, Verslumas LT, Expo konsultantas LT, Naujos galimybės LT,
Verslo klasteris LT, Eco konsultantas LT, E-verslas LT ir kt. Bendra šių
projektų investicijų suma sieks 531,453 mln. eurų.

Pirmieji kvietimai teikti
paraiškas planuojami jau liepos mėnesį. Tarp jų projektai E-verslas Lt, Auditas
Lt, Žmogiškieji ištekliai Invest LT+. Rugpjūčio mėnesį ketinama startuoti ir su
projektais Procesas Lt, Nacionalinių turizmo maršrutų, trasų ir produktų rinkodara
bei turizmo ženklinimo infrastruktūros plėtra.

Dėl pastarojo projekto LVK
atvykstamojo turizmo komisijos pirmininko pavaduotoja Žydrė Gavelienė išreiškė
susirūpinimą, nes Lietuva dar neturi patvirtintos vieningos rinkodaros
strategijos, taigi įgyvendinant turizmo rinkodaros projektus be jos, būtų
neefektyviai panaudojamos lėšos.

M. Skarupskas patikino, kad
projektas bus efektyvus ir naudingas, nes prioritetiniai regionai ir plėtros
kryptys yra apibrėžtos, be to, priemonė ne kartą buvo svarstyta ekspertų. Jis
taip pat pažymėjo, kad ir mokslinių tyrimų bei eksperimentinės plėtros projektų
pareiškėjai bus vertinami tik pasitelkus ekspertus.

Panašūs įrašai