2018 m. gruodžio 12 d. Lietuvos verslo konfederacijoje įvyko antrasis LVK narių – Asociacijos „Lietuvos gėrimai“ organizuojamas Gėrimų pramonės forumas. Renginį atidarė Lietuvos verslo konfederacijos generalinis direktorius Andrius Nikitinas bei Asociacijos „Lietuvos gėrimai“ direktorė Gintė Levišauskaitė.
Šių metų forumo tema – gaiviųjų gėrimų pramonės atsakas į besikeičiančius vartotojų poreikius.
Gėrimų pramonės forumos tikslas – sudaryti galimybę rinkos dalyviams dalintis informacija, pasiekimais, žiniomis su suinteresuotomis šalimis apie tai kaip gaiviųjų gėrimų pramonė adaptuojasi prie rinkos, vartotojų ir aplinkos pokyčių tiek produktų receptūros, tiek pakuotės atžvilgiu. Renginio metu buvo aptarta kokios tendencijos vyrauja, su kokiais iššūkiais susiduriama bei kokios inovacijos taikomos šiandieninėje gėrimų pramonėje.
Siekdama sukurti platformą dalintis žiniomis ir diskutuoti, asociacija „Lietuvos gėrimai“ renginyje kvietė dalyvauti visas suinterasuotasias šalis. Susirinko pramonės, įvairių institucijų bei ministerijų ir kitų glaudžiai susijusių sričių atsstovai.
Renginio metu pranešimus skaitė asociacijos „Lietuvos gėrimai“ valdybos pirmininkas, UAB „Coca-Cola HBC Lietuva“ Baltijos šalių didžiųjų klientų prekybos vadovas Evaldas Vagnoris, asocijuoto nario SUN 365 bendraįkūrėjas Algirdas Zabarauskas bei tikrojo nario UAB „Putokšnis“ generalinis direktorius Dovydas Stulpinas.
Šiandieniniai vartotojai keičiasi kaip ir jų vartojimo įpročiai. Žmonės vis daugiau dėmesio skiria sveikai gyvensenai, mitybai, aplinkosaugai, ieško sveikesnių produktų alternatyvų bei inovacijų, domisi žiedinės ekonomikos bei tvarumo principais.
Pirmojo pranešimo metu Evaldas Vagnoris pristatė kokios yra gaiviųjų gėrimų rinkos tendencijos bei kaip keičiasi vartotojų pirkimo įpročiai. Gaiviųjų gėrimų rinka pastaruoju metu auga ir ypač auga sveikesnių gaiviųjų gėrimų alternatyvų pardavimai. Tyrimai rodo, kad vartotojai visuose Baltijos šalyse šiuo metu itin daug dėmesio skiria savo sveikatos bei geros savijautos palaikymui, todel vis dažniau renkasi sveikatai palankius produktus.
Antrojo SUN 365 pranešimo metu Algirdas Zabarauskas kalbėjo apie savo patirtis bei su kokiais iššūkiais jiems tenka susidurti pristatant rinkai sveikesnes gėrimų alternatyvas. SUN 365 yra Nr. 1 vaisių kokteiliai Lietuvoje ir savo kategorijos lyderiai Baltijos šalyse, rinkoje esantys jau 5 metai.
Pranešimo metu buvo išskirti šie pagrindiniai iššūkiai, kurie stabdo vartotojus nuo sveikesnės mitybos: Edukacijos apie sveiką mitybą stoka; Patogumas vartojant sveikesnius maisto produktus bei Įperkamumas subalansuotos ir sveikos mitybos. Taip pat buvo išskirti iššūkiai, kurie yra patiriame siūlant sveikesnius produktus: Investicijų poreikis įrenginiams įsigyti bei procesams suvaldyti ir Marketingas – kaip pasiekti dabartinį vartotoją, iškomunikuoti apie produktą.
Trečiojo pranešimo tematika – žiedinės ekonomikos iššūkiai. Dovydas Stulpinas kalbėjo apie tai kas iš tikrųjų yra žiedinė ekonomika. „Skirtingai nuo „imk – gamink – išmesk“ modelio, žiedinė ekonomika siekia kiek įmanoma sumažinti atliekų kiekį ir išteklių naudojimą pažangiu produktų projektavimu, pakartotiniu produktų naudojimu ir taisymu, perdirbimu, darniu vartojimu ir naujoviškais verslo modeliais, kurie, pavyzdžiui, kaip alternatyvą gaminio įsigijimui siūlo jo nuomos, skolinimo ar dalijimosi juo paslaugą.“ Taip pat buvo kalbama apie PET pakuočių situaciją Europje bei rPET trūkumą: „PET butelių vidutiniškai yra surenkama iki 55% Europoje. Iš jų tik iki 10-25% yra perdirbama antrinė žaliava ir grįžta atgal į PET ruošinių/butelių gamybą (bottle-to-bottle). Visa kita perdirbta žaliava keliauja į kitas pramonės šakas. Pagrindinė problema: neužtikrinant didesnio pakuočių surinkimo, geresnės atliekų tvarkymo sistemos ir aukštos antrinės žaliavos kokybės (kurią leistų panaudoti maisto/gėrimų pramonei), ES keliami tikslai nėra lengvai pasiekiami. Kas už visa tai mokės? Privalu investuoti į infrastruktūrą, technologijas, vartotojų ugdymą ir švietimą.“ – kalbėjo Dovydas Stulpinas.