2019 m. lapkričio 21 d. įvyko trečiasis Gėrimų pramonės forumas organizuojamas asociacijos „Lietuvos gėrimai“. Šių metų forumo tema – Tvarumas gaiviųjų gėrimų pramonėje.
Gėrimų pramonės forumo tikslas buvo sudaryti galimybę rinkos dalyviams bei suinteresuotosioms šalims dalintis informacija, žiniomis apie rinkos naujienas ir tvaraus verslo principus gaiviųjų gėrimų pramonėje bei dalintis pasiekimais šioje srityje. Renginio metu buvo aptartas vartotojų požiūris į produktų tvarumą, vyraujančias tendencijas, kokios tvarumo koncepcijos bei inovacijos taikomos šiandieninėje gėrimų pramonėje bei su ja susijusiose sferose.
Siekdama sukurti platformą dalintis žiniomis ir diskutuoti, asociacija „Lietuvos gėrimai“ renginyje kvietė dalyvauti visus rinkos dalyvius bei suinteresuotąsias šalis, kuriems aktuali forumo tema.
Renginyje dalyvavo gaiviųjų gėrimų gamintojai ir importuotojai, pakuočių gamintojai, valdžios institucijų bei NVO atstovai.
Renginio metu pranešimus skaitė Nielsen atstovas Justinas Bagdonavičius, Coca-Cola HBC Lietuva komunikacijos vadovė Gabrielė Šerėnienė, SUN365 bendraįkūrėjas Algirdas Zabarauskas bei Horeca sektoriaus atstovė, viešbučio “Romantic” vadovė Dovilė Šipelienė.
Pirmojo pranešimo metu Nielsen atstovas pristatė kokios yra gaiviųjų gėrimų rinkos tendencijos bei kaip keičiasi vartotojų pirkimo įpročiai bei kaip jie supranta tvarumą. Gaiviųjų gėrimų rinka pastaruoju metu auga ir ypač auga vandens bei sveikesnių gaiviųjų gėrimų alternatyvų pardavimai. Tyrimai rodo, kad vartotojai visuose Baltijos šalyse šiuo metu itin daug dėmesio skiria savo sveikatos bei geros savijautos palaikymui, todel vis dažniau renkasi sveikatai palankius produktus. Taip pat buvo kalbama apie vartotojų pasitikėjimo indeksą, apsipirkimo tikslus bei tai, kaip vartotojai šiandien renkasi ne tik sau, bet ir aplinkai palankius produktus.
Coca-Cola HBC Lietuva komunikacijos vadovė Gabrielė Šerėnienė pristatė kompanijos tvarumo koncepciją ir kaip ji praktiškai įgyvendinama Lietuvoje. Tvarumas – tai finansinių, socialinių, aplinkosaugos poreikių valdymas, atsakingai ir etiškai siekiant sėkmingo augimo. G.Šerėnienės pristatytė kompanijos iniciatyvas visuose tvarumo sąvoką apimančiose srityse. Pavyzdžiui, jos teigimu, ekonomikos srityje kompanija iki 2025 m. įsipareigojo 25 proc sumažinti kalorijų kiekį gazuotuose gaiviuosiuose gėrimuose, sveikatos srityje iki 2020 m. visame gaiviųjų gėrimų asortimente sumažinti prodėtinio cukraus kiekį 15 proc.,o socialinėje srityje iki 2025 m. užtikrinti, kad 50 proc vadovų pocizicijų užims moterys.
SUN365 savo pranešime kalbėjo apie ekologiją plastikiniame buteliuke bei akcentavo, kad tvarumo fone vis svarbesnė tampa gėrimų pakuotė. Lietuviškos gėrimų gamintojų kompanijos yra itin inovatyvios ir jau šiandien siūlo tokias pakuotes, apie kurias likusi maisto pramonės industrija tik svajoja. SUN365 pirmieji pristatė ekologiškiausią buteliuką Lietuvoje, pagamintą iš 100 proc atsinaujinančių šaltinių: 75 proc iš perdirbto plastiko ir 25 proc iš gamtinės kilmės plastiko išgaunamo iš cukranendrių. A. Zabarausko teigimu, gaminant SUN365 buteliukus nebekuriama naujo plastiko, o panaudotas plastikas vėl ir vėl būna perdirbamas ir tinkamas saugiai naudoti kitus kartus. Taip sumažinamos CO2 emisijos 55% ir išpildomas esminis žiedinės ekonomikos principas.
Paskutinio pranešimo metu viešbučio “Romantic” vadovė dalinosi įžvalgomis, kaip tvarumas suprantamas Horeca sektoriuje bei kalbėjo apie savo asmeninę patirtį kuriant tvarumo principus atitinkantį viešbutį bei restoraną. D.Šipelienė išskyrė tiek iššūkius, su kuriais susidurė, tiek privalumus kuriant unikalią viešbučio koncepciją. Viešbučio vadovė pasakojo apie įgytus Žalio rakto bei kitus sertifikatus, zero waste strategiją, tvarų požiūrį į išteklius ir naudojamą žalią energiją, viešbučio klientams skirtą elektromobilių įkrovimo stotelę bei galimybę nemokamai naudotis dviračiais, naudojamas tik ekologiškas buities priemones ir kosmetiką bei kitas išskirtines paslaugas ir produktus. Šie principai jaučiami ir restorano veikloje: šiaudeliai ir kita dalis išsinešimui skirtų indų yra pagaminti iš kukurūzų. Ši produkcija yra pagaminta iš gamtai draugiškų medžiagų, tad tinka ne tik perdirbimui, bet ir greitai suirsta. Pranešimo metu D.Šipelienė atskleidė ir planus artimoje ateityje netgi kurti tvarų restorano meniu.