Lietuvos verslo konfederacija (LVK) organizavo verslo misiją į Prancūzijos maisto parodą „SIAL Paris 2018“, kurioje kaskart susitinka daugybė verslo atstovų iš skirtingų šalių . Šiais metais svečius sveikino ir Lietuvos ambasadorius Dalius Čekuolis, jis džiaugėsi matydamas tokį gausų Lietuvos verslininkų susidomėjimą Prancūzijos rinka.
Iš parodos grįžę verslininkai vienbalsiai tvirtina, jog verslo misijos gali stipriai prisidėti prie Lietuvos eksporto galimybių plėtros.
Raktas į sėkmę – kantrybė
Kaip teigia misijoje dalyvavusios UAB „AZ-Pack“ atstovė Salvinija Jablonskienė,  tokios misijos atveria naujas galimybes susirasti potencialių klientų ir tiekėjų. Tiesa, norint sulaukti teigiamo rezultato, reikia būti kantriam ir įdėti daug darbo
„Mūsų tikslas nėra čia ir dabar užmegzti santykius su klientu, tai ne vienos dienos, savaitės, ar net mėnesio darbas. Svarbu nepamiršti, kad Prancūzijos rinka labai didelė, niekada negali būti tikras, ar pažintys toliau vystysis į gilesnius bendradarbiavimo ryšius. Būna, bandai rašyti laiškus, o jie lakoniškai atsakinėja – „taip, mes pagalvosim, bus matyt“. Galiausiai, po pusmečio gauni žinią, kad apsisprendė ir nori išmėginti produkciją. Ir jei ne pirmas laiškas, tokio rezultato juk irgi nebūtų“ – dalinasi patirtimi verslininkė.
UAB „ARMENI“ atstovas Tomas Žulys taip pat pastebi, kad lūkesčius būtina subalansuoti ir  staigaus rezultato tikėtis nereikėtų.
„Susitikimo Lietuvos ambasadoje metu gavome įvairių kontaktų ir jau pradėjome su jais dirbti. Procesas, aišku, ne trumpas, jau vien Lietuvoje kiek laiko užtrunkama, kol su žmogumi viską suderini, o čia dar ir atstumas prisideda“ – tvirtina jis.
Uždega noru dalyvauti patiems
Parodos „SIAL Paris 2018“ metu verslininkai turėjo galimybę ne tik daugiau sužinoti apie Prancūzijos rinką, bet ir išsianalizuoti savo produkcijos poreikį užsienyje.
„Šios misijos yra išties naudingos, nes gali greitai ir lengvai susipažinti su įvairiomis tarptautinėmis rinkomis, galų gale, susivokti, ar turi šansą pakliūti į jas. Įprastomis sąlygomis tokia analizė pareikalautų nemažai laiko ir finansinių resursų, o čia, vos per kelias dienas gali susidaryti bendrą vaizdą ir išsiaiškinti potencialių klientų poreikius“, – sako S. Jablonskienė.
Šią tendenciją pastebi ir T. Žulys. Pasak jo, planuojantiems sudalyvauti parodoje, pirmiausia būtinos žvalgytuvės.
„Verslo misijose galiu pasižvalgyti, kokios mados vyrauja Europoje, užmegzti kontaktus su galimais tiekėjais bei išanalizuoti Europos rinką. Pasisėmėme daug įvairių minčių, galbūt, kitais metais mes taip pat atvyksime ir dalyvausime su savo gaminių stendu“, –  teigia verslininkas.
 Jaučiamas ambasados indėlis
LVK organizuojamos misijos dalyviai itin teigiamai vertina susitikimą Lietuvos ambasadoje Prancūzijoje. Abiejų pašnekovų nuomone, jis buvo labai naudingas.
„Susitikimo metu pasisakė pranešėjai iš skirtingų Prancūzijos verslo sektorių, čia gavome daug naudingų kontaktų, kurių pagalba tikimės pakliūti į didelę ir pelningą rinką“, – pasakoja S. Jablonskienė.
Lietuvos verslo konfederacija įgyvendina projektą „LVK: Lietuvos įmonių tarptautinio bendradarbiavimo galimybių vystymas“ finansuojamą pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ priemonę Nr. 03.2.1-LVPA-K-801 „Naujos galimybės LT“.

 

Panašūs įrašai