Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) organizuotos verslo misijos į JAV dalyviai į Lietuvą parsivežė ne tik įspūdžių, bet ir ryšių, kurie gali jiems labai praversti ateityje.
LVK iniciatyva birželio pabaigoje šalies smulkiųjų ir vidutinių įmonių atstovai lankėsi Niujorke (JAV) surengtoje Lietuvos verslo konfederacijos misijoje. Surengtos misijos metu vyko susitikimai su JAV valdžios pareigūnais, Niujorko lietuvių bendruomene ir jos veikloje dalyvaujančiais verslininkais.
Misijos dalyviai taip pat apsilankė ir vienoje iš didžiausių šiame žemyne kasmet vykstančių maisto pramonės naujovių parodų „Summer Fancy Food Show“, kuri vyko jau 65-tą kartą. Parodoje dalyvavo 39-ių skirtingų maisto pramonės sektorių kompanijos, o pats renginys buvo skirtas verslo klientams. Dalyviai turėjo galimybę atrasti ir susipažinti su naujausiomis šios srities inovacijomis, geriausiais produktais, užmegzti svarbius verslo ryšius ir atrasti naujas bendradarbiavimo galimybes.
„Amerika mums dar toloka, ją pasiliekame tolimesnės ateities planams, nes ten reikia didelių mastų. Tačiau parodoje buvo ir atstovų iš artimesnių šalių – Italijos, Vokietijos, kitų Europos valstybių. Jos gali būti mūsų artimesniuose planuose“, – sakė misijoje dalyvavusi konditerijos ir kepinių kavinių tinklą turinčios bendrovės „Crustum“ direktorė Ramunė Grigienė.
Kaip pabrėžė LVK generalinis direktorius Andrius Nikitinas, tokių misijų nauda gali išryškėti nebūtinai iš karto, tačiau net ir smulkiosioms ar vidutinėms įmonėms, jei tik jos mąsto apie tolesnę verslo plėtrą, yra itin naudinga išvysti, kaip dirbama didžiausioje pasaulio rinkoje, užmegzti ryšių su panašaus profilio bendrovėmis ir galbūt būsimais verslo partneriais.
Jam pritarė ir LVK projektų direktorė Gabrielė Gaubienė, kuri pažymėjo dalyvavimo tokiose parodose svarbą – tai galimybė plėsti kontaktų sąrašus, įgyti patirties, siekiant tinkamai pasirengti plėtrai į didesnes rinkas.
„Eksportas yra mūsų šalies pramonės ir paslaugų sektoriaus variklis, todėl būtina jį plėsti, iš anksto numatant ir pasirenkant tinkamas kryptis. Tai taikytina toli gražu ne vien stambiausioms įmonėms, nes ir mažesni rinkos dalyviai, sugebantys pasiūlyti išskirtinių gaminių, o mūsų verslas tai tikrai moka, turi galimybių rasti nišų net ir didžiausių pasaulio šalių rinkose“, – pažymėjo LVK projektų direktorė G. Gaubienė.
Dalyvavimas šioje misijoje buvo iš dalies finansuojamas pagal priemonę „Naujos galimybės LT“, kuri skirta įmonių eksporto rinkų paieškai ir plėtrai. Lietuvos verslo konfederacija įgyvendina projektus pagal šią priemonę: „Kūrybinių industrijų kelias eksporto link“ ir „LVK: Lietuvos įmonių tarptautinio bendradarbiavimo galimybių vystymas“.