Vasario 26 d. Lietuvos verslo konfederacijoje buvo organizuojami verslo pusryčiai tema „Inovatyvus transportas“. Verslo pusryčių metu buvo pristatomi inovaciniai sprendimai, naujausios technologijos, mobilumo įpročių pokyčiai ir ekologijos siekimas. Renginio tikslas – supažindinti transporto įmonių atstovus su naujausiomis sektoriaus tendencijomis.

Šiuo metu transporto sektorius yra vienas iš svarbiausių ekonomikos sektorių Lietuvoje, generuojantis apie 12 proc. šalies BVP. Siekiant išlaikyti esamas pozicijas ir konkurencingumą, tolesnė sektoriaus plėtra turi remtis ilgalaike perspektyva ir vizija, tai reiškia – atkreipti dėmesį ne tik į šių dienų, tačiau ir ateities transporto iššūkius.

Povilas Bacevičius – Lietuvos inovacijų centro (toliau – LIC) ekspertas, pradėjo verslo pusryčius tema: „Transporto sektoriaus tendencijos: iššūkiai ir naujos galimybės“. LVK nariai buvo supažindinti su Lietuvos BVP kaita, trasporto sektoriaus kuriama pridetine verte ir įmonių pelno pokyčiais. Verslo pusryčių metu pristatytos pasaulinės tendencijos, tokios kaip aplinkosauga, keleivių ir krovinių gabenimo apimtys, logistikos revoliucija 4.0, politiniai sprendimai ir transporto paslaugų vartojimas. LIC ekspertas apžvelgė ateities tendencijas ir siekius sumažinti aplinkos taršą, optimizuoti transporto procesus, daugiau atsižvelgti į transporto saugą. Taip pat buvo akcentuojamos naujovės, tokios kaip dirbtinis intelektas (angl. Artificial intelligence), daiktų internetas (angl. Internet of Things), 5G ir debesų kompiuterija (angl. Cloud computing), alternatyvus kuras ir elektrifikacija. Baigdamas savo pranešimą ekspertas dalyvius supažindino su Lietuvos logistikos inovatyvumo duomenimis ir kaip Lietuva atrodo Europiniame kontekste.

Vaidotas Gervė – UAB „Semitransa“ transporto vadovas, verslo pusryčių metu nagrinėjo temą: „Inovatyvus transportas Lietuvoje: planai ir realybė“. Pristatant Lietuvos transporto sektoriaus įmones, UAB „Semitransa“ vadovas teigė, jog „tipinė transporto sektoriaus įmonė Lietuvoje turi vos 3 sunkiasvores transporto priemones, o įmonių, valdančių daugiau nei 100 vilkikų, yra vos 1,5 procento iš maždaug 7000 sektoriaus bendrovių.“ V. Gervė pateikė, kokie yra keliami prioritetai logistikos srityje, kaip Lietuva atrodo Europos kontekste, kokios Lietuvos įmonių galimybės investuoti į inovacijas, taip pat atsisžvelgiant į darbuotojų mokymus ir kompetencijos skatinimą.

Seminaro pabaigoje dalyviai ir pranešėjai dalyvavo diskusijoje, kurios metu buvo galima užduoti aktualius klausimus, o jos metu vaišintis UAB „Baltic Larus“ pateiktais užkandžiai.

Panašūs įrašai