Lapkričio mėnuo šiemet intensyvus – įgyvendintos dvi verslo misijos, kuriomis užbaigiamos visos projekto „Eksporto skatinimas pandeminiu ir popandeminiu laikotarpiu“ užsibrėžtos veiklos. Verslo misija į Čikagą, vykusi lapkričio 11-17 d., suvienijo 10 maisto ir gėrimų sektoriaus įmonių, kurios tęsė savo produkcijos patekimo į Jungtinių Amerikos Valstijų rinką veiksmus. Tuo tarpu lapkričio 12-19 d. vykusi verslo misija į Singapūrą subūrė 14 įvairių sričių informacinių technologijų įmonių, plėtusių savo žinias ir siekusių atrasti bendradarbiavimo galimybių Singapūre.

Abi misijos, įmonių vertinimu, buvo naudingos tiek gilesnio rinkos pažinimo ir žinių praplėtimo, tiek verslo ryšių plėtros atžvilgiais.

Čikagoje įmonės dalyvavo „PLMA“ parodoje, kurioje ne tik galėjo įvertinti kitų šalių stendus,  bet ir dalyvavo parodoje kartu su bendru „Co-created in Lithuania“ Lietuvos stendu, kuriuo įmonėms pasirūpinti padėjo VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra (LitFood). Po intensyvių dienų pristatinėjant savo produkciją parodoje atstovai dalyvavo partnerystės renginyje ir praktiniame seminare „Building Food and Beverage Business Relationships between Lithuania and the U.S.“ organizuotame Lietuvos Respublikos Generaliniame konsulate Čikagoje, kurio metu pristatyta Lietuvos maisto ir gėrimų sektoriaus potencialas, atstovai supažindinti su 2024 m. maisto ir gėrimų tendencijomis, įėjimo į JAV rinką veiksniais, maisto pardavimo aspektais masinio pardavimo kanalais. Visos misijos metu dalyviai intensyviai mezgė verslo santykius, dalyvavo individualiuose susitikimuose.

Verslo misija į Singapūrą buvo tikslingai organizuota, siekiant suburti įmones, kurioms aktuali Singapūro Fintech sektoriaus rinka. Misija buvo siekiama suteikti galimybę Lietuvos delegacijai dalyvauti kuo platesniame spektre veiklų idant įmonės susidarytų kuo aiškesnį vaizdą apie šią rinką ir jos ypatybes.

Pagrindinė misijos veikla dalyvavimas viename didžiausių finansinių technologijų renginyje „Singapore FinTech Festival“ (SFF), kuriame delegacijos atstovai ne tik dalyvavo konferencijose, lankė įmonių stendus, bet ir turėjo galimybę sudalyvauti investavimo sesijose – kūrėjų ir investuotojų B2B susitikimuose.

Taip pat misijos metu Lietuvos Respublikos ambasada Singapūre, BCCS klasteris ir LVK organizavo įsitinklinimo renginį „Lithuania. The EU Entry-Point for Your Fintech“, kurio tikslas buvo pristatyti Lietuvos ICT sektoriaus potencialą Singapūro atstovams. Renginio metu pranešimus skaitė ir Lietuvą iš skirtingų perspektyvų pristatė Lietuvos Respublikos finansų viceministrė Vaida Česnulevičiūtė-Merkevičienė, Ekonomikos ir inovacijų viceministras Karolis Žemaitis, Lietuvos banko verslo plėtros vadovas Lukas Jakubonis bei kt. pranešėjai. Taip pat verslo misijos dalyviai turėjo progą prisistatyti ir pristatyti savo paslaugas, kartu dalyviai galėjo susipažinti su Singapūro Fintech sektoriaus atstovais.

Be to, Lietuvos delegacija turėjo progą vienu metu susitikti su Lietuvos komercijos atašė ir prekybos atstovais pagrindinėse Azijos rinkose: komercijos atašė Japonijoje Aleksandru Laurinavičiumi, komercijos atašė Korėjos Respublikoje Andriumi Sankausku, prekybos atstovu Taipėjuje Pauliumi Lukausku. Šis susitikimas atskleidė šių rinkų skirtumus ir panašumus bei leido dalyviams įsivertinti galimybes ir siekius, susijusius su patekimu į kitas Azijos rinkas.

Abiejų misijų programos buvo intensyvios, kupinos įvairių susitikimų, renginių bei galimybių pristatyti Lietuvos maisto ir IT rinkas, jų privalumus bei pristatyti kiekvieną įmonę individualiai ir plėsti ryšius.

Džiaugiamės pozityviais misijų rezultatais ir teigiamomis dalyvių patirtimis:

Nerija Urniežienė, UAB „Danvita” (verslo misija į Čikagą): Išvyka į Jungtines Amerikos valstijas buvo labai naudinga ir informatyvi. Galimybė sudalyvauti PLMA parodoje ir pajausti amerikietiškas maisto pramonės tendencijas – retai pasitaikanti galimybė. Parodos metu lankytojai buvo tikrai susidomėję mūsų įmonės produkcija, parodos metu užmezgėme 35 kontaktus. Po parodos su visais šiais kontaktais bus tęsiamas darbas siekiant, kad pirminiai kontaktai virstų ilgalaikiais, tvariais prekybos partneriais. Taip pat labai džiaugiuosi buvusia galimybe aplankyti prekybos centrus, įvertinti ten esantį asortimentą ir konkurencingų produktų kainų lygmenį, kadangi tai kertiniai momentai leidžiantys potencialiems partneriams pateikti geriausią vertės ir kainos pasiūlymą. Amerikos rinka labai skiriasi nuo Europietiškos, todėl reali gyva išvyka leido geriau suprasti ir pajusti konkurencinę aplinką norint pradėti dirbti Jungtinių Amerikos Valstijų rinkoje“

Tomas Pagirys, UAB „Aciety“ (verslo misija Singapūre): Supratimas, kad „mums reikia čia būti“. Ši mintis ateina tiek iš geopolitikos, tiek iš verslo tendencijų. Rinkos didelės, augančios, tad kažkokia forma mes (lietuviai) turėsime čia būti. Klausimas kokia ta naudingiausia ir efektyviausia forma. Misija padeda tai grynintis.

Rinkų pažinimas. Labai ačiū tiek už ambasados renginį, tiek už galimybę susitikti su komercijos atašė. Patikslintos Azijos rinkos, suformuotas tikslesnis jų pobūdis bei tinkamumas mums. Japonija – pernelyg konservatyvi. Kinija – geopolitiškai netinka. Taivane esame žvaigždės. Pietų Korėja yra labai atvira ir orientuota į rezultatą, tad tinka. Singapūras taip pat yra atviras ir dalykiškas. Žengimui į rinką reikalingi partneriai. ICT dominuoja DI trendas. Taigi potencialas kampanijas pagryninome ir įsidėjome į savo potencialių pardavimų kampanijų sąrašą.“

Danguolė Kalinauskaitė, „Lingo data”, MB (verslo misija Singapūre)Turbūt didžiausia šios verslo misijos stiprybė, kurią pajautė visa Lietuvos delegacija, buvo įvairovė: idėjų ir sprendimų, kurie buvo pristatyti „Singapore FinTech Festival“, kontaktų, kuriuos čia atradome, sričių, iš kurių žmonės suvažiavo į fintech skirtą renginį. <…> Kaip bebūtų, mano atstovaujamos įmonės atveju labai akivaizdu, ką mes tikrai prasmingo gavome nusprendę dalyvauti šiame didžiuliame renginyje. Tai – sudarytos sąlygos pačiam ieškoti ir atrasti tai, kas kiekvienai iš vykusių įmonių rūpi, yra aktualu. Būtent galimybė turėti šią laisvę rinktis, kalbėtis, diskutuoti, mano akimis žvelgiant, yra vienas didžiausių tokio pobūdžio renginių pranašumų.

Tolesnius planus ir kryptis dar turime susidėlioti, tačiau susipažinus su konkurencingąja Azijos rinka iš arti tampa akivaizdžiau, kas šioje rinkoje perspektyvu.

Projekto metu suorganizuota 10 išvykstamųjų verslo misijų, kuriose dalyvavo daugiau nei 80 unikalių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių bei dar daugiau nei 10 įmonių, kurios papildomai prisijungė prie misijų savo lėšomis.

„Džiaugiamės puikiais šio projekto dalyvių pasiekimais, apie kurių dalį žinome jau dabar. Pastarieji metai parodė, kad verslo misijos naudingiausios ir apčiuopiamus rezultatus atneša toms įmonėms, kurios į verslo misijas vyksta su tinkama motyvacija ir turi aiškius tikslus. Taip pat, įgyvendinę projektą galime užtikrintai teigti, kad geriausių rezultatų pasiekia sektorinės verslo misijos, kuriose dalyvauja vieno ar kelių susijusių sektorių įmonės – taip ir dalyvavimą renginiuose, ir susitikimus bei kitas veiklas galima organizuoti kur kas kryptingiau ir naudingiau dalyviams“, – teigė LVK generalinė direktorė Ineta Rizgelė.

Šios verslo misijos buvo organizuotos įgyvendinant projektą „Eksporto skatinimas pandeminiu ir popandeminiu laikotarpiu“, kurį dalinai finansuoja Europos regioninės plėtros fondas pagal 2014-2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ priemonę Nr. 03.2.1-LVPA-K-801 „Naujos galimybės LT“.

Panašūs įrašai