Artimųjų Rytų rinka
Lietuvos verslininkams yra tolima tik geografiškai, o per penkerius metus
dvišalė prekyba vien su Jungtiniais Arabų Emyratais (JAE) išaugo net 4 kartus.
Čia savo produkciją sėkmingai eksportuoja maisto pramonės įmonės, baldų ir
technologinės įrangos gamintojai. Verslo ryšiams ne tik palaikyti, bet ir
auginti nuolat rengiamos ir verslo misijos, kuriose paaiškėja, kad net ir itin
konkurencingame naftos produktų sektoriuje Lietuvos verslininkai  turi ką pasiūlyti.

Antra LVK organizuota
verslo misija į JAE

Lietuvos verslo konfederacija (LVK) organizavo jau antrąją
verslo misiją ir vizitą į tarptautinę maisto ir gėrimų pramonės parodą „GULFOOD
2018“.

Misijoje dalyvavusi UAB „AZ-Pack“ įmonės atstovė Salvinija
Jablonskienė sako, kad vizitai padeda plėsti žinias, skatina kurti naujas
idėjas.

„AZ-Pack“ gamina įvairaus tūrio ir tipo plastikines pakuotes.
Vasarį vykusi verslo misija buvo antroji, kurioje dalyvavo mūsų įmonė. „Žinoma,
kad „AZ-Pack“ gaminamai produkcijai įsiveržti į Artimųjų Rytų rinką nėra
lengva. Pagrindinė mūsų produkto žaliava yra plastikas, o tai yra naftos
gaminys. Artimieji Rytai savo naftos turi gausiai, todėl konkurencija mūsų
verslui ten yra milžiniška. Nepaisant to, sulaukėme susidomėjimo, parsivežėme kontaktų
galimoms partnerystėms. Mūsų pardavimų toje rinkoje dar nėra įvykę, bet tam dirbame,
bandome megzti ryšius. Tik laikas parodys ar pasivežtos patirtys pavirs į realią
verslo plėtrą rinkoje“, – sako S. Jablonskienė.

Mažosios bendrijos „Traškuva“ direktorius Arvydas Stanionis taip
pat teigiamai vertina tarptautinį vizitą – naudingiausia patirtį jis parsivežė
iš maisto ir gėrimų parodos „GULFOOD 2018“.

„MB „Traškuva“ gamina natūralius daržovių traškučius ir važiavau
su konkrečiu tikslu – išsiaiškinti tam tikras maisto gaminimo technologijas. Tačiau
pajutau, kad verslininkai nėra linkę dalintis slaptais receptais. Kita vertus,
užmezgėme pažintį su parodoje dalyvavusiais kaimyninių šalių verslininkais,
gaminančias mūsų produktui analogiškas prekes, spėjome pabendrauti, pasidalinti
patirtimis. Dažnai tarptautiniuose renginiuose ar susitikimuose tvirtų ryšių
užmezgimui elementariai trūksta laiko, tačiau misijoje turėjome ne valandą, o
kelias dienas“, – sako A. Stanionis.

Pažintis su Artimųjų Rytų rinka, pasak A. Stanionio,
praplečia mąstymo horizontus.

„Rengiantis išvykai į Dubajų buvau nusiteikęs kategoriškai –
pirmiausia turime galvoti apie verslo plėtrą kaimyninėse šalyse, Skandinavijoje.
Artimieji Rytai atrodė tolimas, nepasiekiamas kraštas. Po misijos grįžau
kitokios nuomonės: manau, mūsų produktas ten sulauktų dėmesio, tik reiktų imtis
kiek kitokių platinimo strategijų nei mūsų regione. Didieji prekybos centrai
ten nėra populiarūs, prekyba vyksta specializuotose vietinių parduotuvėse“, –
rinkos specifiką komentuoja „Traškuva“ atstovas.

LVK misiją į Jungtinius Arabų Emyratus organizavo jau antrąjį
kartą. Misijoje kviesti dalyvauti eksporto ir bendradarbiavimo galimybėmis
užsienyje besidomintys Lietuvos verslo įmonių atstovai, vyko tarptautiniai
susitikimai, partnerių ir kontaktų paieškos.

Nuolatinė verslo
atstovybė ir renkama nauja delegacija

Verslo misijos organizatorės LVK atstovų teigimu, verta
pagalvoti ir apie būtinybę turėti nuolatinę verslo atstovybę šiame regione, nes
perspektyvos ir galimybės yra tikrai didelės, ir reikia jas išnaudoti. Tai
sutampa su LR Vyriausybės praėjusiais metais išsakytais ketinimais vienoje
  Persijos įlankos regionų valstybių
steigti ambasadą. Kaip vienas iš realiausių variantų buvo įvardinti JAE.

Šiuo metu LVK renka naują verslininkų grupę ir analizuoja jų
interesus verslo misijai į Dubajų (JAE), kuri vyks kovo 26-29  dienomis.

Panašūs įrašai