Faktoringu lietuviai pasitiki vis dažniau: per pusmetį „Debifo“ klientų skaičius ūgtelėjo trečdaliu

Faktoringu lietuviai pasitiki vis dažniau: per pusmetį „Debifo“ klientų skaičius ūgtelėjo trečdaliu

Pirmasis šių metų pusmetis sąskaitų finansavimo bendrovei „Debifo“ buvo itin sėkmingas. Nuo metų pradžios įmonės klientų skaičius ūgtelėjo 32 proc. Be to, lyginant su pernai metų pirmuoju pusmečiu 50 proc. išaugo ir bendrovės pajamos, o įmonės valdomo aktyvaus portfelio vertė padidėjo 85 proc. ir šiuo metu siekia 5,5 mln. eurų. Tiesa, sėkmingas pirmasis pusmetis atnešė ir iššūkių – didėja vėlavimai statybų sektoriuje.

„Prie spartaus klientų skaičiaus augimo šių metų pirmąjį pusmetį labiausiai prisidėjo didėjantis prekės ženklo žinomumas ir gilesnės rinkos žinios apie faktoringą. Vis daugiau įmonių vadovų suvokia šios paslaugos privalumus ir pinigų srautų subalansavimui renkasi būtent šį finansavimo instrumentą. Prognozuojame, kad klientų augimo tendencija išliks ir ateityje“,– sako „Debifo“ vadovas Justas Šaltinis.

„Debifo“ klientų portfelio struktūra per pirmuosius šešis šių metų mėnesius išliko panaši kaip ir pernai. Didžiausia dalis klientų vykdo veiklą prekybos, transporto, bei įdarbinimo sektoriuose.

„Šiemet faktoringo paslaugą aktyviau pristatinėjome žemės ūkio sektoriuje veikiančioms įmonėms, kurių dalis portfelyje dabar sudaro net 11,5 proc. Tuo pat metu toliau mažėja statybos sektoriaus įmonių dalis. Statybos įmonėms taikomos finansavimo sąlygos griežtėja dėl ilgėjančių vėlavimų šiame sektoriuje, o tai atsiliepia ir faktoringo paslaugoms“, – sako J. Šaltinis.

Pirmąjį metų pusmetį „Debifo“ klientų portfelį papildė ne tik nedidelės, bet ir stambios įmonės. Jeigu tuo pačiu laikotarpiu pernai vidutinio bendrovės kliento metinės pajamos siekė 750 tūkst. eurų, tai šiuo metu sudaro 1,05 mln. Eurų.

„Tokia tendencija atskleidžia, kad sąskaitų finansavimo paslauga aktuali ne tik jaunoms ir nedidelėms įmonėms, bet ir didesniems rinkos dalyviams. Apskritai matome aktyvesnį susidomėjimą faktoringo paslaugomis visoje rinkoje, todėl šis pusmetis atnešė net 50 proc. didesnius pajamų srautus“, – pažymi „Debifo“ vadovas.

Antrąjį šių metų pusmetį „Debifo“ yra užsibrėžusi toliau stiprinti vadinamąsias eksporto faktoringo paslaugas. „Įmonėms, norinčioms plėsti savo veiklą užsienio rinkose, padedame įsitikinti partnerių patikimumu ir įvertiname užsienio įmonių rizikos lygį. Šiuo metu jau sėkmingai finansavome daugiau nei 250 pirkėjų iš 19 skirtingų šalių ir ketiname didinti šį skaičių“, – sako J. Šaltinis.

Šiuo metu užsienio pirkėjams finansuojamų sąskaitų dalis „Debifo“ portfelyje sudaro beveik 40 proc. Populiariausios „Debifo“ klientų prekių ir paslaugų eksporto šalys – Belgija, Austrija, Švedija, Latvija ir Vokietija.