„Lietuvos geležinkelių” grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo” šiuo metu vykdo viešas rinkos konsultacijas dėl lokomotyvų parko atnaujinimo. Bendrovė planuoja iš esmės atnaujinti riedmenų parką ir keliais etapais įsigyti iki 55 elektrovežių. Tai reiškia, jog visi kroviniai Lietuvoje elektrifikuotu geležinkelio ruožu bus vežami be šiltnamio efektą sukeliančių dujų.
Šiuo metu Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (CVP IS) vykstančioje rinkos konsultacijoje su gamintojais yra derinama techninės priežiūros koncepcija ir techninės specifikacijos reikalavimai. Įvertinus rinkos konsultacijos metu gautas pastabas ir pasiūlymus, bus atlikti būtini konkurso dokumentų pakeitimai, o šių metų antrąjį ketvirtį planuojama skelbti tarptautinį viešąjį pirkimą – preliminariai skaičiuojama, kad jo vertė sieks apie 200 mln. eurų.
„Mūsų planuojamos investicijos į elektrovežių įsigijimą bus ne tik į žaliojo kurso plėtrą Lietuvoje, bet ir į mūsų konkurencingumo sustiprinimą. Dyzeliną pakeitus elektros energija, užtikrinsime žalią krovinių pervežimą – pagrindine geležinkelių magistrale iki Klaipėdos kroviniai bus pervežami iš esmės su nuline tarša. Tikimės, jog tai dar labiau paskatins verslą rinktis aplinkai draugišką krovinių pervežimą”, – teigia „LTG Cargo” generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Atnaujinus riedmenų parką ir pajudėjus naujai elektrifikuotais ruožais, į aplinką per metus patenkančio anglies dioksido (CO2) kiekį „LTG Cargo” sumažins daugiau kaip 100 tūkst. tonų. Toks kiekis prilygsta apie 50 tūkst. automobilių išėmimui iš eismo. Neelektrifikuotose ruožuose „LTG Cargo” toliau naudos 2007-2009 metais įsigytus „Siemens” lokomotyvus.
Sutartį dėl naujų lokomotyvų įsigijimo planuojama pasirašyti 2022 m. pirmąjį ketvirtį. Galutinis lokomotyvų įsigijimo konceptas ir techninės charakteristikos paaiškės baigus rinkos konsultacijas. Pirmieji elektrovežiai turėtų būti pristatyti 2024 metais.
Šiuo metu „LTG Cargo” turi 83 magistralinius lokomotyvus, kurie krovinius perveža 1520 mm vėžės geležinkelio tinkle.